تشدید نظارت های بهداشتی بر صنوف در جزیره کیش



رییس مرکز توسعه سلامت جزیره کیش گفت: با توجه به قرارگیری جزیره در وضعیت قرمز کرونایی نظارت های بهداشتی بر صنوف و واحدهای گردشگری و اقامتی تشدید شد.

               

به گزارش صبح ساحل، محمدرضا رضانیا روز یکشنبه گفت : هم اکنون در این جزیره ۱۲ بازرس بهداشتی به صورت متناوب روند نظارت را انجام می دهند تا در وضعیت کرونایی گام های بیشتری برای رعایت پروتکل های بهداشتی برداشته شود.

وی اضافه کرد: انتظار می رود اصناف و فعالان گردشگری خود برای ارتقای سطح سلامت جزیره در کنار تزریق دُز دوم و سوم واکسن،  خودعامل ترویج رعایت پروتکل های بهداشتی باشند و مردم و مسافران را به رعایت این موازین از جمله استفاده از ماسک دعوت کنند.

رضانیا با اشاره به عملکرد بازرسان مرکز توسعه سلامت کیش در دی  ۱۴۰۰ گفت: در این مدت از ۲ هزار و ۴۶۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، آرایشی بهداشتی و اماکن عمومی بازدید شد.

وی افزود: یک هزار و ۲۳۲ مورد مربوط به بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی،۷۰۲ مورد مربوط به اماکن عمومی و ۵۳۴ مورد مربوط به غرفه های آرایشی و بهداشتی است  که در نتیجه این بازدیدها ۹ واحد متخلف به دادگاه معرفی  سه واحد نیز پلمب شد.

 رییس مرکز توسعه سلامت کیش یادآور شد: اکنون پر واضح است تنها راه برون‌رفت از شرایط فعلی و روند افزایشی اومیکرون در کیش، تمرکز بیشتر بر رعایت دستورالعمل‌ها و رویه‌های صادره ستاد ملی مبارزه با کرونا است و حفظ سلامت عموم مردم  در گرو اجرای بهینه این دستورالعمل‌ها و برخوردهای قانونی با متخلفان خواهد بود.

وی گفت: مدم در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در حوزه سلامت محیط و کار بلافاصله به سامانه  ۱۹۰و یا تلفن ۴۴۴۲۳۳۱۱ اعلام کنند تا بازرسان برخورد لازم با افراد متخلف داشته باشند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها