اعلام شرایط برگزاری مراسم اعتکاف در هرمزگان



مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان از برگزاری مراسم اعتکاف در استان با رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی و استانی کرونا خبر داد و شرایط برگزاری این مراسم معنوی را اعلام کرد.

به گزارش صبح ساحل، «حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر انصاری‌راد»، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان صبح امروز (۱۸ بهمن ماه) در نشست ستاد هماهنگی مراسم معنوی اعتکاف استان، ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: ما در آغاز ماه عزیز رجب در فصل نیایش قرار داریم که طلیعه ورود به این فصل است. وی افزود: فصل نیایش که شامل ماه‌های رجب، شعبان و رمضان است، فرصتی معنوی برای همه ما در جامعه اسلامی است که باید آن را قدر دانسته و از همه فیوضات آن استفاده کنیم. باید تلاش کنیم جامعه را به سمت و سوی معنویات سوق دهیم. البته در گذشته فعالیت‌های بسیاری صورت می‌گرفت اما متأسفانه با شیوع ویروس کرونا بسیاری از معادلات معنوی جامعه بر هم زده شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: یکی از ایامی که باید در ماه رجب از آن بهره‌مند شویم، ایام‌البیض و اعتکاف در روزهای ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ این ماه است. تا قبل از شیوع کرونا ما در هرمزگان و در این ایام بیش از ۱۸ هزار و ۶۰۰ معتکف داشتیم که دوسوم آن بانوان بودند اما با شیوع کرونا مصلحت بر این شد که مراسم اعتکاف برگزار نشود. انصاری‌راد عنوان کرد: امسال بعد از تزریق واکسن به اکثریت مردم، آمادگی‌ها در زمینه برگزاری مراسمات مختلف از جمله مراسم معنوی اعتکاف به صورت محدود فراهم شده است. از این رو امسال مراسم اعتکاف با حفظ همه دستورالعمل‌های بهداشتی در هرمزگان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: وقتی نماز جمعه برگزار می‌شود، همه نمایشگاه‌ها، مجالس عروسی و عزا برپاست و بازار و رستوران‌ها و همه اصناف فعالیت دارند، نمی‌شود که مراسم اعتکاف را برگزار نکنیم. سازمان تبلیغات اسلامی کشور دستورالعملی را ارائه کرده تا در ستادهای استانی مقابله با کرونا مطرح شده و در مورد برگزاری این مراسم معنوی در هر استان تصمیم‌گیری شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه مسئولین و متولیان برگزاری اعتکاف باید به دقت پروتکل‌های تصویب شده در ستاد استانی کرونا را رعایت کنند، تصریح کرد: شرایط و دستورالعمل‌های برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در هرمزگان، شامل برگزاری مراسم با ۲۰ درصد ظرفیت مسجد، ارائه مدرک تست pcr هنگام ثبت‌نام داوطلبان، ارائه مدرک تزریق دُز دوم واکسن کرونا، استفاده از ماسک، تب سنجی هنگام ورود به مسجد، رعایت فاصله اجتماعی یک و نیم متری از هر ۴ طرف، استفاده از وسایل شخصی مانند مهر و جانماز و کتب ادعیه و ... و صرف سحری و افطار در فضای مناسب‌تری از مسجد، است. بازدید و سرکشی از مراسمات برای رعایت کامل پروتکل‌ها صورت خواهد گرفت.

انصاری‌راد یادآور شد: مساجد برگزارکننده مراسم اعتکاف، کار ثبت‌نام داوطلبین را انجام خواهند داد. اداره‌کل تبلیغات اسلامی نیز مبلغینی را جهت تبلیغ دینی و پاسخگویی به شبهات مردم به این مراسمات اعزام خواهد کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها