راه اندازى شهرک کانی‌های غیرفلزی در هرمزگان



استاندار هرمزگان از تلاش رای ایجاد شهرک کانی‌های صنعتی در استان هرمزگان خبر داد.

    

     

به گزارش صبح ساحل، مهدی دوستی در حاشیه آیین  آغازین عملیات اجرایی مجتمع تولید سیمان سفید بندرخمیر در جمع خبرنگاران اظهارداشت: امروز در ادامه دهه مبارک فجر خدمت مردم شریف بندرخمیر و بندرلنگه بودیم و در ابتدا افتتاح 77 پروژه حوزه برق را داشتیم که به ارزش حدود 189 میلیارد تومان در کل استان بود و به صورت نمادین یکی از پروژه‌های بندرخمیر به نمایندگی از همه پروژه ‌ها افتتاح شد.

وی افزود: پروژه بزرگ آبرسانی به 67 روستای استان با اعتباری حدود یک هزار و 100 میلیارد تومان که در واقع از شهرستان بندرلنگه مراسم نمادین افتتاح آن انجام شدنیز دیگر برنامه مهم امروز بود.

استاندار هرم زگان بیان‌کرد: افتتاح مدرسه 6کلاسه به همت کارخانه سیمان بندرخمیر و بعد از آن کلنگ‌زنی یک مدرسه 6 کلاسه دیگر که زمین آن را خیرین اهدا کرده بودند و سازمان نوسازی مدارس کار ساخت آن را انجام خواهد داد دیگر پروژه‌های امروز بودند.

دوستی ادامه داد: در ادامه پروژه‌ها کلنگ زنی مجتمع سیمان سفید با ظرفیت یک هزار تن در روز را داشتیم که این گام اول است و ان‌شاالله شهرک کانی‌های غیر فلزی در استان راه‌اندازی خواهد شد و ما هم همه حمایت‌ها را خواهیم کرد تا همزمان دو بال کانی‌های فلزی و غیرفلزی را در استان داشته باشیم.

وی تاکیدکرد: شاید این یک ضعف کلان در کشور باشد که تمرکزمان در توسعه کانی‌های فلزی است اما استان از این بابت پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارد و  در زنجیره سیلیس، گچ، آهک قوی است و این گام می‌تواند گام موثری برای توسعه هرمزگان باشد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان‌کرد: از دوستان خواهش کرده‌ام که به صورت ویژه بحث تولیدکاغذ از آهک را هم دنبال کنند و ما هر نوع حمایتی را چه از نظر زیرساختی و چه از لحاظ تامین انرژی و تسهیلات که لازم باشد را خواهیم داشت تا زنجیره ارزش این صنایع در استان ایجاد شود و از ظرفیت بومی استان استفاده کنند تا دردی که خیلی از پروژه‌های عمرانی و غیر عمرانی تحت عنوان زمان و کندی انجام کار دچار می‌شوند عارض بر پروژه‌های استان نشود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها