کارکنان بنادر هرمزگان ۱۵۰ هزار سی سی خون به بیماران اهدا کردند



معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: کارکنان این اداره کل از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۴۱ واحد برابر با ۱۵۰ هزار و ۴۵۰ سی سی خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

 

به گزارش صبح ساحل، محمود صابری اعلام کرد: با توجه به نیاز جدی استان به خون و فرآورده های خونی، ۳۸۰  نفر از کارکنان این اداره کل در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی  از ابتدای امسال تاکنون به صورت داوطلبانه ۱۵۰ هزار و ۴۵۰ سی سی خون خود را اهدا کردند.

وی اهدای خون را یک عمل انسان دوستانه، نمادی از همدلی، احساس مسئولیت و نوع‌دوستی عنوان کرد و بیان داشت: بیشترین میزان اهدای خون توسط کارکنان بنادر استان مربوط به ماه های دی و بهمن بوده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: براساس آمارهای اعلام شده از سوی مسوولان انتقال خون هرمزگان، نیاز روزانه مراکز درمانی استان به طور متوسط بین ۲۳۰ تا ۲۵۰ واحد خون است، گفت:

صابری افزود: تیم خونگیری انتقال خون هرمزگان در جهت حمایت از بیماران نیازمند به دریافت خون هر سه ماه یکبار در بخش‌های مختلف اداره کل بنادر استان حضور یافته و عمده خون های دریافت شده نیز در بیمارستان جراحی قلب و بین بیماران سرطانی و تالاسمی توزیع می شود.

از هر واحد خون ۳ فرآورده گلبول قرمز، پلاکت و پلاسما تولید می شود که به ۳ بیمار زندگی دوباره می بخشد از این رو آقایان هر سه ماه یکبار و خانم‌ها هر چهار ماه یکبار می‌توانند خون اهداء کنند.

استان هرمزگان از نظر مبتلایان به بیماری تالاسمی در رتبه دوم کشور قرار دارد و بیشترین مصرف خون در این استان نیز مربوط به سه هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و بیماران سخت درمان، عمل‌های جراحی و مصدومان تصادف‌های جاده ای است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها