تلسکوپ هابل تصویری از ادغام سه کهکشان را ثبت کرد



تلسکوپ هابل به تازگی تصویری را از ادغام سه کهکشان به ثبت رسانده که در واقع آینده‌ای است که انتظار کهکشان راه شیری را می‌کشد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته باشگاه خبرنگاران، توده غبار و چرخش‌های درخشان ستارگان در این تصویر، ادغام کهکشان IC ۲۴۳۱ است که در فاصله ۶۸۱ میلیون سال نوری از زمین در صورت فلکی خرچنگ قرار دارد.

بر اساس گزارش لایو ساینس، تلسکوپ فضایی هابل با نگاهی به کیهان دور دست در یک تصویر جدید خیره کننده سه کهکشان را کشف کرده که با هم برخورد می‌کنند و ادغام می‌شوند.

این تصادف کیهانی که به عنوان ادغام کهکشانی سه گانه شناخته می‌شود، زمانی رخ می‌دهد که سه کهکشان به آرامی به یکدیگر نزدیکتر می‌شوند و یکدیگر را با نیرو‌های گرانشی خود از بین می‌برند. رخداد‌هایی مانند این‌ها در کیهان متداول است و همه کهکشان‌های بزرگ از جمله کهکشان ما، کهکشان راه شیری اندازه خود را مدیون ادغام‌های این چنینی هستند.

 

کهکشان فضایی

 

این رخداد‌ها اگرچه مثل یک آشوب به نظر می‌رسند، اما بیشتر باعث ایجاد خلقت می‌شوند تا تخریب. با برخورد و متراکم شدن گاز سه کهکشان همسایه، مقدار وسیعی از مواد که از ستارگان جدید بیرون می‌آیند، در مرکز کهکشان تازه شکل گرفته جمع می‌شوند.

به گفته ناسا، خوشه کهکشانی که در بالا دیده می‌شود IC ۲۴۳۱ نام دارد که در فاصله ۶۸۱ میلیون سال نوری از زمین در صورت فلکی خرچنگ قرار دارد. ستاره شناسان این ادغام را به لطف یک پروژه علمی شهروندی شناسایی کردند که بیش از ۱۰۰ هزار داوطلب را دعوت کرد تا تصاویر ۹۰۰ هزار کهکشان گرفته شده توسط تلسکوپ هابل را که هرگز به طور کامل مورد بررسی قرار نگرفتند، طبقه بندی کنند.

مطالعه ادغام‌های کهکشانی می‌تواند به اخترشناسان کمک کند تا گذشته و آینده کهکشان راه شیری را بهتر درک کنند. لایو ساینس قبلا گزارش داده بود که کهکشان راه شیری بیش از ۱۲ کهکشان را در ۱۲ میلیارد سال گذشته بلعیده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها