تزریق واکسن کرونا در کیش به ۱۳۷هزار دوز رسید



رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: با تزریق ۲۵۰ دُز واکسن کرونا در روز گذشته میزان تزریق این فرآورده دارویی در جزیره  از ابتدای شروع روند واکسیناسیون کیشوندان به حدود ۱۳۷ هزار دُز رسید.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، محمدرضا رضا نیا اظهار کرد: این میزان واکسن شامل ۵۸ هزار و ۱۳۹ دُز در نوبت اول و ۵۲ هزار دُز در نوبت دوم و حدود ۲۷ هزار دُز در نوبت سوم است.
وی با بیان اینکه جمعیت ساکن و بومی جزیره بر اساس برنامه واکسیناسیون عمومی حدود ۴۹ هزار نفر پیش بینی شده است افزود: با تلاش های انجام گرفته تا کنون بیش از ۱۲۰ درصد تعداد از این جمعیت دُز اول و ۱۱۰ درصد دُز دوم خود را دریافت کردند.
وی افزود:  لازمه کنترل همه گیری کرونا دریافت هر سه دُز واکسن بین افراد جامعه است و با توجه به اینکه تا کنون ۵۵ درصد از کیشوندانی که دُز دوم بین آنها تزریق شده سومین دُز واکسن خود را دریافت کرده اند این جزیره تا ایمنی مورد نظر تنها چند گام فاصله دارد.
رضانیا اضافه کرد: اما این به منزله ایمنی کامل و قطع گردش ویروس نبوده و لازم است کیشوندان و مسافران جهت جلوگیری از گسرش دوباره شیوع ویروس کرونا کماکان پروتکل های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی مداوم دست ها و استفاده از ماسک را رعایت کنند.
 به دلیل جلوگیری از اتلاف برخی از واکسن‌ها از روز شنبه هفتم اسفند واکسیناسیون مراجعه کنندگان تالار شهر براساس برنامه جدید انجام می‌شود.
واکسیناسیون با واکسن‌های پاستوکووک و پاستوکووک پلاس در روزهای دوشنبه ها، واکسن‌های اسپایکوژن و برکت در روزهای سه شنبه به مراجعه کنندگان تزریق می‌شود.
واکسیناسیون با واکسن‌های سینوفارم و آسترازنکا نیز همه روزه انجام می‌شود و ساکنان و گردشگران می‌توانند همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۴:۳۰ برای انجام واکسیناسیون به تالار شهر کیش مراجعه کنند.

 

براساس آخرین آمار منتشرشده ازسوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تاکنون 3میلیون و 257هزار و 54دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است. از این تعداد یک میلیون و 446هزار و 892دوز اول، یک میلیون و 260هزار و 326دوز دوم و 549هزار و 836دوز سوم تزریق شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها