بزرگترین مانور امداد ونجات دریایی ویژه نوروز در هرمزگان برگزار شد



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حاشیه مانور امداد ونجات دریایی ویژه نوروز در هرمزگان، گفت: این مانور بر اساس طرح استانی جستجو و نجات دریایی و به منظور حفظ آمادگی و ارزیابی توان فنی و عملیاتی تیم ها و شناورهای دریایی استان مطابق هر سال و قبل از اجرای طرح تسهیل سفرهای دریایی برگزار شد.

به گزارش صبح ساحل، «علیرضا محمدی کرجی ران»، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان یکشنبه در حاشیه مراسم برگزاری مانور امداد و نجات دریایی در جمع خبرنگاران گفت: استان هرمزگان با دارا بودن بیشترین مرز دریایی نیمی از تجارت دریا را بر عهده دارد و همچنین بالای ۹۰ درصد مسافرت های دریایی و گردشگری در استان هرمزگان انجام می‌شود.  وی ادامه داد: با توجه به افزایش سفرهای دریایی در ایام تعطیلات نوروزی و بهرمندی هموطنان از جاذبه‌های گردشگری جزایر استان این مانور در محدودی آبی بندر حقانی برگزار شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان انجام این مانور را پاسخگویی مؤثر و کار آمد در کمترین زمان ممکن و ارزیابی توان عملیاتی تیم ها و شناورهای ارگان های دریایی دانست.

محمدی کرجی ران، استفاده از پهباد و بالگرد و همچین بهره‌گیری از توان و تخصص همیاران ناجی به عنوان بسیجیان دریا در حین عملیات را از ویژگی خاص این مانور بزرگ جستجو و نجات دریایی در آبهای بندرعباس دانست و اظهار کرد: در راستای وظایف حاکمیتی بنادر و کنوانسیون های بین المللی موظف هستیم که خود را در موضوعات جستجو و نجات دریایی و ایمنی دریانوردی ارتقا دهیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ارزیابی میزان آمادگی واحدهای دریایی و هوایی، ارتقای سطح توانایی و مهارت کارکنان عملیاتی و ستادی، شناسایی فرآیند مؤثر و کارآمد در هنگام نجات افراد مضطر در دریا در مقیاس بزرگ و اشاعه فرهنگ جستجو و نجات دریایی و ایمنی دریانوردی در بین مردم را بخشی از اهداف تعیین شده در اجرای این مانور اعلام کرد.

به گفته محمدی کرجی ران، در این مانور ۲۱ شناور به همراه دو فروند بالگرد و یک فروند پهباد با همکاری و مشارکت موثر نیروی دریایی سپاه، ارتش، مرزبانی، اورژانس، آتش نشانی و سایر ارگان های دریایی حضور دارند.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در صورت اجرا شدن طرح تسهیل سفرهای دریایی ویژه نوروز سال جدید، ۳۸ فروند شناور شامل ۱۶ فروند شناور خدماتی، ۲۲ فروند شناور همیار ناجی با تیم ۲ نفره، ۱۵ تیم غواصی در کل بنادر استان به همراه آمبولانس، آتش نشانی و هلال احمر و ۱۲ تیم بازرسی در بنادر استان مستقر خواهند شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها