محدودیت‌های عمره لغو شد



عربستان که همزمان با همه‌گیری سویه «اُمیکرون» پذیرش عمره‌گزاران خارجی را متوقف کرده بود، اینک با دستور وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد که عمره برای همه کشورها از سر گرفته شد.

به گزارش صبح ساحل، یک منبع در وزارت کشور عربستان اعلام کرد با توجه به شرایط کرونایی برخی از این محدودیت ها در این کشور برداشته می‌شود.

این منبع افزود: بر این اساس، فاصله‌گذاری اجتماعی در مسجدالحرام، مسجدالنبی و سایر مساجد عربستان با الزام استفاده از ماسک برداشته می‌شود.

بر اساس این گزارش، اجرای فاصله گذاری اجتماعی در همه مکان‌های سرپوشیده و سرباز متوقف می‌شود و فعالیت‌های مختلف (ورزشی و اجتماعی) از سر گرفته خواهد شد و نیازی به ارائه نتیجه منفی آزمایش PCR و تست آنتی ژن پیش از سفر به عربستان نیست و تنها داشتن بیمه برای مسافرانی که به عربستان سفر می‌کنند به منظور پوشش هزینه‌های درمان کرونا در این کشور لازم است.

بنابر اعلام این منبع در وزارت کشور عربستان، همچنین قرنطینه سازمانی و خانگی به منظور مبارزه با شیوع کرونا برای افرادی که به این کشور سفر می‌کنند، لغو می‌شود.

این گزارش می افزاید، پروازها به برخی از کشورها از جمله نیجریه، موزامبیک، زامبیا، اتیوپی و افغانستان که پیش از این ممنوع شده بود نیز از سرگرفته می شود.

پیش تر عربستان سعودی  تصمیم گرفته بود تا در ماه رمضان آینده به زائران خارجی اجازه دهد عمره را انجام دهند. همچنین عربستان پیش‌تر اعلام کرده بود در صورتی جواز عمره را به زائران خارجی می‌دهد که دُز کامل یکی از واکسن‌های فایزر/بیون‌تک  یا آکسفورد/ آسترازنکا یا مدرنا یا جانسون را دریافت کرده باشند. البته در مقررات سفر به این کشور آمده است مسافران و زائرانی که دو دُز واکسن «سینوفارم» یا «سینوواک» را کامل تزریق کرده باشند، در صورت دریافت دُز اضافی از بین یکی از آن چهار نوع واکسنی که در عربستان تایید شده است می‌توانند به این کشور سفر کنند، از همین رو مقامات حج ایران از زائران خواسته بودند برای دریافت دُز سوم این مقررات را درنظر داشته باشند.

همچنین وزارت حج و عمره عربستان در گزارشی اعلام کرده بود که در هفت ماه گذشته بیش از ۲۹.۴ میلیون مجوز برای ورود به مسجدالحرام صادر کرده است. در همین مدت بیش از ۳.۷ میلیون مجوز برای دسترسی به مسجدالنبی به نمازگزاران اعطا شد.

منبع: ایرنا/ ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها