مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان:

عملیات اتصال ایستگاه فیلتراسیون گاز در غرب بندرعباس انجام شد



مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان گفت: عملیات اتصال ایستگاه فیلتراسیون خط لوله ۳۰ اینچ غرب بندرعباس با مدیریت توزیع گاز به صنایع مهم در این محدوده انجام شد.

به گزارش صبح ساحل، «فواد حمزوی»، مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان گفت: خط لوله  انتقال گاز ۳۰ اینچ غرب بندرعباس در سال ۱۳۹۵ در سرویس قرار گرفته و گاز صنایع مهم و استراتژیک از جمله پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس، پالایشگاه نفت بندرعباس، فولاد هرمزگان، فولاد صبا، فولاد کاوه جنوب کیش، نیروگاه های بخار بندرعباس، هنگام و هرمز و بخشی از  گاز مورد نیاز جزیره قشم از این خط تامین می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه ایستگاه فیلتراسیون این خط لوله گاز نزدیک به یک سال است که ساخته شده ولی باتوجه به نبود امکان محدودیت مصرف گاز این صنایع به دلایل مختلف، تاکنون امکان و شرایط در سرویس قراردادن این ایستگاه نبود.

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان ادامه داد: به منظور تامین گاز تمیز، ایمن و پایدار پالایشگاه‌ها، صنایع و نیروگاه های مهم غرب شهر بندرعباس، بررسی های کارشناسی متعدد و تدوین سناریوهای مختلف مورد نیاز انجام و با برنامه ریزی پیچیده صورت گرفته در زمان عملیات اتصال این ایستگاه، پالایش گاز سرخون تولید گاز خود را به حداکثر ممکن رساند تا در حین انجام این عملیات، خللی در تامین سوخت پالایشگاه ها، صنایع و نیروگاه های مهم که نقشی پررنگی در زمینه تامین سبد انرژی استان، کشور و هم چنین تولید ملی را دارند، ایجاد نشود.

حمزوی عنوان کرد: عملیات اتصال این ایستگاه کنترل فشار گاز به خط هفتم سراسری در اسفند ماه سال جاری و با تلاش ۷۲ ساعته شرکت مهندسی و توسعه گاز، منطقه شش عملیات انتقال گاز و با همکاری صنایع و تلاش نیروهای فنی در شرکت گاز استان هرمزگان با موفقیت انجام شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها