جهت بازدید علاقه مندان؛

شهاب سنگی ۸ کیلیویی در موزه مردم شناسی خلیج فارس به نمایش گذاشته شد



شهاب سنگی ۸ کیلیویی جهت بازدید علاقه مندان در موزه مردم شناسی خلیج فارس به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایسنا، «موسی ذاکری»، کاشف این شهاب با بیان اینکه در سال ۹۷ این شهاب سنگ ۸ کیلیویی را در استان هرمزگان کشف کردم، گفت: این شهاب سنگ جهت تاییدیه به شرکت های معتبر و حتی سازمان زمین شناسی تهران هم ارسال شد و مورد تایید قرار گرفت.

ذاکری با اشاره به اینکه ۸ کیلوگرم و ۲۸۰ گرم وزن دارد، اضافه کرد: این شهاب سنگ در سال ۹۷ در شمال استان هرمزگان کشف شد. وی با بیان اینکه کمربند سیارکی شامل ۱۴۰ نوار سیارک است که بین مریخ و مشتری قرار دارد، عنوان کرد: قطر آن ۱۰۰۰ کیلومتر است و شامل قعطاتی است که چندین میلیون سال در فضا سرگردان است.

ذاکری بیان کرد: این شهاب سنگ دارای پوسته سوخته، آمینو اسید، سطح آن چرب و دارای علائم برخورد با اتمسفر و دارای قدرت جذب آهن ربا میدان مغناطیسی است. وی با اشاره به اینکه این سنگ ها در جنوب و شمال کشور مشاهده شده و تا ۵۰ هزار سال عمر می کنند، خاطرنشان کرد: دلیل این میزان عمر و نابودی پس از آن وجود رطوبت هوا است و چون آهن در این شهاب سنگ وجود دارد، اکسید شده و از بین می رود.

کاشف این شهاب سنگ در پایان با بیان اینکه این شهاب سنگ دارای فرسایش ۵ درصدی است و ۲ تا ۳ هزار سال قبل سقوط کرده است، اضافه کرد: علاقه مندان برای تماشای این شهاب سنگ می توانند به موزه مردم شناسی خلیج فارس مراجعه کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها