براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار؛

عرضه مستقیم آبزیان در چهار غرفه بازار ماهی فروشان بندرخمیر آغاز شد



فرماندار بندرخمیر گفت: عرضه مستقیم آبزیان براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار و با تخفیف و زیرقیمت بازار در چهار غرفه بازار ماهی فروشان این شهرستان آغاز شد.

به گزارش صبح ساحل، «میرهاشم خواستار»، فرماندار بندرخمیر روز پنجشنبه در بازدید از روند عرضه ماهی در بازار ماهی فروشان شهرستان گفت: براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار بندر خمیر جهت کنترل و کاهش قیمت آبزیان، مقرر شده روزانه ۲۰۰ کیلوگرم ماهی وارد شهرستان شده و با قیمت کمتر از بازار در اختیار مردم قرار گیرد. وی افزود: این اقدام از روز گذشته ۱۸ اسفندماه با توزیع ماهی هوور آغاز شده که با ۵۰ درصد زیرقیمت و کیلویی ۴۵۰ هزار ریال عرضه شد.

فرماندار بندرخمیر گفت: از شیلات و جهادکشاورزی نیز خواسته شده تا جهت تامین ماهی مورد تقاضای مردم و رفع کمبود این فرآورده، مکاتبات لازم را از طریق شهرستان های همجوار انجام دهند.

«حسین سکنایی»، رییس شیلات بندر خمیر نیز در این بازدید با بیان اینکه قیمت آبزیان باتوجه به فصل و کمبود یا فراوانی ماهی متغیر است، تصریح کرد: علاوه بر میزان تقاضا، شرایط جوی نیز در کاهش یا افزایش ماهی نیز تاثیر دارد. سکنایی افزود: به طور مثال در تابستان به دلیل آرام بودن دریا و وضعیت جوی به طور معمول ماهی بیشتری صید شده و در نهایت ارزان‌تر به دست مشتری می رسد اما در زمستان که دریا طوفانی و میزان تقاضا نیز بالا می باشد، قیمت ماهی نیز افزایش می یابد.

وی، همچنین فعال نبودن تعاونی صیادی را یکی دیگر از مشکلات در این حوزه عنوان کرد و افزود: در بیشتر شهرستان ها، قیمت ماهی را تعاونی صیادان تعیین می کند اما در شهرستان خمیر به دلیل نبود تعاونی، با مشکل روبرو هستیم.

رییس شیلات بندرخمیر ادامه داد: از طرفی دیگر شهرستان ها از  جمله بندرلنگه به دلیل داشتن اسکله و بندرصیادی تعداد زیادی شناور لنج و قایق دارای مجوز در این حوزه فعالیت می کنند اما متأسفانه شهرستان خمیر تنها ۲۵ فروند قایق صیادی مجوز فعالیت دارند که این تعداد قایق و میزان صید آنان پاسخگوی نیاز شهرستان نیست.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها