معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم:

درآمد دانشگاه‌ها در سال آینده، 32 درصد افزایش می‌یابد



معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با اشاره به اینکه بودجه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری وابسته به وزارت علوم در سال آینده حدود ۳۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد دارد، گفت: سال آینده، سال شکوفایی آموزش عالی است و مشکلات دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به مراتب بسیار کمتر خواهد شد.

به گزارش صبح ساحل، «علی خطیبی»، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: درآمد اختصاصی دانشگاه‌ها در سال آینده ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد پیش‌بینی شده است که نسبت به امسال ۳۲ درصد رشد دارد. همچنین بودجه تملک دارایی و سرمایه‌ای نیز ۲۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.بودجه پژوهشگاه‌ها و موسسات پژوهشی نیز ۹ الی ۱۵ درصد نسبت به سال جاری رشد دارد.

معاون اداری، مالی وزارت علوم از رؤسای دانشگاه‌ها درخواست کرد نسبت به تبیین و انتشار دستاورد‌های دانشگاه‌ها در حوزه علوم و فناوری در جامعه اهتمام ویژه داشته باشند تا فعالیت‌ها و افتخارات دانشگاهی برای عموم جامعه به صورت ملموس و روشن مشخص باشد.

خطیبی گفت: شایسته است دستگاه‌های متولی بودجه و مراجع قانون‌گذار نسبت به اهمیت اقدامات صورت گرفته در دانشگاه‌ها اطلاعات کافی داشته باشند تا برای حمایت از این فعالیت‌ها و اقدامات ارزشمند دانشگاهیان، بودجه و اعتبار لازم و کافی تخصیص داده شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها