امام جمعه بندرعباس:

تابلوی همه کوچه‌ها در هرمزگان باید مزین به نام شهدا باشد/ پرتاب ماهواره نور-۲ گام بلند ایران در عرصه جنگ تحریمی بود



نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: پرتاب دومین ماهواره نظامی ایران با نام نور -۲ که توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه هوا فضا انجام شد، گام بلندی در عرصه جنگ تحریمی دشمن بود.

به گزارش صبح ساحل،«حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده»،نماینده ولی فقیه در هرمزگان در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرعباس گفت: این اقدام بزرگ سپاه پاسداران که اکنون مجالی برای بررسی ابعاد مختلف آن نیست، آینده کشورمان را در جایگاه خودش قرار می دهد. وی با قدردانی از متخصصان کشورمان در ساخت این ماهواره پرقدرت بیان داشت: امروز به عنوان نخستین کشور اسلامی مفتخریم که ایران وارد عرصه  فضا شده و جز کشورهای فضایی در خاورمیانه، کشورهای اسلامی و جهان قرار گرفته است.

«دومین ماهواره نظامی ایران با نام نور-۲ همزمان با اعیاد شعبانیه توسط ماهواره‌بر سه مرحله‌ای و سوخت ترکیبی قاصد نیروی هوافضای سپاه به فضا پرتاب و با موفقیت در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین تزریق شد.

نور-۲ که ماهواره‌ای سنجشی و شناسایی است با سرعت ۷/۶ کیلومتر بر ثانیه و ۴۸۰ ثانیه پس از پرتاب در مدار ۵۰۰ کیلومتری قرار گرفت.»

  

نگاه دوگانه غرب به اوکراین و یمن جای تاسف دارد

امام جمعه بندرعباس در ادامه سخنان خود نگاه دوگانه و نژاد پرستانه غرب به اوکراین و یمن را تاسف برانگیز دانست و گفت: تمام مردم جهان از مسلمان و غیرمسلمان برای ما عزیز هستند و جان و مالشان برای ما محترم هستند اما از این نوع نگاه مفتضحانه غربی ها باید حسرت خورد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: کشورهای یمن، عراق، افغانستان و فلسطین بارها مورد جنایت دشمن قرار گرفته اند و خون اوکراینی ها رنگین تر از مردم این کشورها نیست.

وی گفت: امیدواریم بشریت به یک رشدی برسد که تنها انسانیت برایش ارزشمند باشد نه اروپایی، آمریکایی و آسیایی بودن.

  

تابلوی کوچه‌ها مزین به نام شهدا باشد

نماینده ولی فقیه در هرمزگان همچنین با گرامیداشت ۲۱ اسفندماه روز بزرگداشت شهدا گفت: تابلوی همه کوچه ها در استان باید مزین به نام شهدا باشد؛ چرا که هر شهیدی در هر کوی و برزن و محلات، پرچم های آزادگی ما هستند که باید قدر بدانیم و تجلیل کنیم.

حجت الاسلام عبادی زاده یادآورشد: یکی از دل نگرانی های ما راجع به خانواده های معظم شهدا، مساله اشتغال فرزندان شهدا بوده که امروز نباید در خانواده شهیدی بیکار وجود داشته است؛ البته تاکنون اقدام های خوبی با پیگیری بنیاد شهید هرمزگان و با همکاری استاندار صورت گرفته و تعدادی انگشت شمار بیکار هستند که برای این ها هم باید شغل پیدا کرد.

وی بیان داشت: اولویت دوم خانواده فقیران و نیازمندان هرمزگانی هستند که با شغلی که برایشان ایجاد می شود فقر و فلاکت از خانواده هایشان دور می کند و در مرحله بعدی فرزندان افراد متمکن بوده که باید برای آن ها هم شغل ایجاد شود.

امام جمعه بندرعباس اظهارداشت: بحث اشتغال یکی از مشکلات جدی جوانان ماست که امیدواریم در این دولت کارهای خوبی صورت بگیرد که تاکنون در بخش کشاورزی، صنایع دستی و مشاغل خانگی اشتغال های خرد صورت گرفته است.

  

جوانان ما در مقاومت و بصیرت به حضرت علی اکبر(ع) اتکا کنند

امام جمعه بندرعباس همچنین با اشاره به ۱۱ شعبان و تبریک ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان گفت:  حضرت علی اکبر(ع) دلباخته و در اوج بندگی خدا بود و به جوانان درس مقاومت، ایستادگی و صبر همراه  با بصیرت را آموخت که جوانان ما باید در این راه به ایشان اتکا کنند.

حجت الاسلام عبادی زاده یادآورشد: سن جوانی طبق روایات تا ۲۸ سال بوده اما صاحب نظران گاهی تا ۳۰ سال هم سن جوانی دانسته اند که باید جوانان ما قبل از گذر این سن ازدواج کنند و از جوانی خود به بهترین نحو استفاده کنند.

وی گفت: جوانی هم یک فرصت و هم یک تهدید برای جوانان است که باید جوانان و خانواده ها آن ها در این سن مراقب تهدیدهای دشمن، فضای مجازی و ماهواره علیه فرزندانشان باشند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها