استفاده از پهباد سمپاش در مبارزه با آفات در هرمزگان



یکی از مسائلی که همواره کشاورزی و کشاورزان را تهدید می‌کند آفات هستند که راهکارهای متفاوتی برای مقابله با آن‌ها وجود دارد. 

         

به گزارش صبح ساحل، مبارزه با آفات وقتی جدی‌تر می‌‌شود که بدانیم طبق اعلام فائو در بین سال‌های 2010 تا 2012 حدود 870 میلیون نفر یعنی یک‌ هشتم مردم جهان دچار سوءتغذیه بودند و این در حالی است که 30 تا 40 درصد از محصولات کشاورزی در چرخه تولید تا مصرف تلف می‌‌شوند که دلیل 8 تا 20 درصد از آن حشرات و آفات است و همچنین طبق پیش‌بینی‌ها نیاز انسان‌ها به محصولات کشاورزی و غذایی بر اساس افزایش جمعیت 70 درصد بیشتر خواهد شد بنابراین چاره‌ای جز افزایش بهره‌وری محصولات وجود ندارد، 40 درصد تلفات محصول یعنی نزدیک به نیمی از محصول که تلف می‌شود و این می‌تواند با جلوگیری شدن تامین امنیت غذایی را قوی‌تر کند.

بحث سم‌پاشی مزارع یکی از مسائلی است که گاهی بسیار زمان‌بر است اما امروزه می‌توان با استفاده از پهبادها سرعت کار را در این موضوع فراتر برد.

عبدالرضا اشرف منصوری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان در این‌باره گفت: با نظارت مدیریت حفظ نباتات استان و اداره امور فناوری‌های مکانیزه جهاد کشاورزی هرمزگان عملیات استفاده از پهباد سمپاش در مبارزه با آفات و علف‌های هرز مزارع گندم و کلزای استان هرمزگان در سال زراعی 1401-1400 انجام گرفت . 

وی افزود: این عملیات در سطحی بالغ بر 400 هکتار برای نخستین بار در شهرستان حاجی‌آباد و تحت نظارت کارشناسان مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان و نظارت عالیه ستاد مدیریت حفظ نباتات استان انجام‌گرفت و هدف اصلی آن تسریع در  مبارزه با عوامل خسارت‌زا به وسیله پهباد سمپاش است.

اشرف منصوری بیان‌کرد: عملیات مبارزه شیمیایی به وسیله پهباد سمپاش شامل کنترل علف‌های هرز مزارع گندم و کلزا در سطح 284 هکتار و کنترل آفت شته کلزا در سطح 30 هکتار و کنترل آفات شته و سن گندم در سطح 95 هکتار انجام گرفته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها