رونمایی از اسناد تکمیل زنجیره ارزش نفت کوره در پالایشگاه نفت بندرعباس



اسناد تکمیل زنجیره ارزش نفت کوره در پالایشگاه نفت بندرعباس در مراسمی با حضور وزیر نفت و نمایندگان مجلس رونمایی شد.
به گزارش صبح ساحل، اسناد تکمیل زنجیره ارزش نفت کوره در پالایشگاه نفت بندرعباس برای نخستین بار در کشور با دانش فنی پژوهشگاه صنعت نفت در مراسمی در سالن شهید بهشتی وزارت نفت با حضور جواد اوجی، وزیر نفت، جلیل سالاری، معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش، علی آقامحمدی، رئیس دفتر گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی رونمایی شد. این طرح به‌منظور ارتقای کیفی فرآورده‎های نفتی سنگین مانند نفت‌کوره و با توجه به ظرفیت‌های موجود و اعتماد به دانش و فناوری داخلی اجرایی شده است تا در واحد‌های پالایشی کاهش تولید، بهبود کیفیت نفت کوره و تبدیل آن به محصولاتی با ارزش افزوده در فرآیند عملیاتی شدن قرار گیرد.
 
«نامور»، مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس در این مراسم گفت: این طرح را در ابتدا با کنسرسیوم‌های نفتی پیش بردیم، اما با تغییر الگوی پالایشی بر مبنای توان داخلی، سرانجام تصویب شد که این طرح را در داخل با مشارکت پژوهشگاه انجام دهیم. وی با اشاره به اینکه صنایع آلومینیوم‌سازی مصرف‌کننده کک هستند، افزود: تفاهم‌نامه این طرح دو سال و نیم پیش امضا شد و خوشبختانه نتایج آزمایش محصول تولیدی طبق نظر آزمایشگاه‌های اروپایی بسیار موفقیت آمیز بوده است.
 
مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس افزود: پیش از پایان سال اسناد مناقصه این طرح توزیع می‌شود و امیدواریم منابع بانکی طرح از طریق کنسرسیوم‌های بانکی تأمین شود. اجرای این طرح از ایده اولیه تا طراحی بنیادی و ... به کل از سوی کارشناسان داخلی اجرا شده و تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس را به همراه داشته است. این طرح اشتغال‌زایی ۷ هزار و ۵۰۰ نفری و ارزآوری بسیار بالایی دارد.
 
 «علی آقامحمدی»، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در آیین رونمایی از اسناد تکمیل زنجیره ارزش نفت کوره با استفاده از دانش فنی بومی (پژوهشگاه صنعت نفت) گفت: ترامپ تصمیم گرفت ورود الکترود گرافیتی کک اسفنجی و سوزنی را ممنوع کند تا صنعت فولاد بخوابد پس از آن مقام معظم رهبری خواستار رفع سریع این مسئله شدند. وی افزود: نشست‌های پرشمار خودکفایی کک اسفنجی و سوزنی به‌صورت ملی و دانش‌بنیان دنبال شد و پژوهشگاه صنعت نفت برای بومی‌سازی کک گام پیش گذاشت.
 
آقامحمدی افزود: بومی‌سازی کک سوزنی را پالایشگاه شازند امام خمینی (ره) قبول کرده و هلدینگ غدیر و اکسیر هم این موضوع را دنبال می‌کنند. بومی‌سازی الکترود گرافیتی هم در اردکان از سوی دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در حال انجام است.
  

پژوهشگاه صنعت نفت بزرگترین سد در مقابل تحریم‌ها

 
«جعفر توفیقی»، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در آیین رونمایی از اسناد تکمیل زنجیره ارزش نفت کوره با استفاده از دانش فنی بومی (پژوهشگاه صنعت نفت) در شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: پژوهشگاه صنعت نفت بزرگترین سد در مقابل تحریم‌ها در پروژه‌های پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی است. توفیقی اضافه کرد: پروژه بندرعباس از لحاظ کمیت و کیفیت و سرمایه‌گذاری عظیم و بی‌نظیر است و ما وعده می‌دهیم ریسک این سرمایه‌گذاری صفر باشد. رئیس پژوهشگاه صنعت نفت بيان کرد: در مذاکره با شرکت‌های خارجی نفتی پشت مذاکره‌کنندگان به پژوهشگاه صنعت نفت گرم باشد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها