برق مناطق زلزله زده هرمزگان به حالت پایدار بازگشت



مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت:با پیگیری به موقع این شرکت، شبکه برق مناطق زلزله زده بندرخمیر و بستک پایدار شد.

  

به گزارش صبح ساحل، هاجر عبدی پنجشنبه شب به رسانه‌ها اعلام کرد: همزمان با وقوع زلزله در بامداد امروز درغرب استان، بخشی از شبکه های برق دچار آسیب دیدگی و تعدادی از روستاها در نواحی بندرخمیر و بستک بی برق شدند.
وی ادامه داد:با تلاش مانوران عملیاتی مدیریت های برق بستک و بندرخمیر ، خطوط برق اکثر مناطق رفع عیب و شبکه ایمن سازی شد.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع، با برقدار شدن کامل مشترکان،عملیات بازسازی شبکه های آسیب دیده با فعالیت ۱۲ اکیپ عملیاتی در حال انجام می باشد.

عبدی یادآورشد: با بررسی های اولیه، خسارات وارد شده به شبکه های توزیع برق این منطقه افزون بر ۵۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

زمین لرزه شدیدی به بزرگی ۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد پنجشنبه حوالی کوخرد در استان هرمزگان را لرزاند.

به گزارش ایرنا، از مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۵۴٫۶۵ و عرض جغرافیایی ۲۶٫۸۹ و در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین به وقوع پیوسته است.

بر اساس گزارش اولیه این زمین لرزه در فاصله ۲۷ کیلومتری کوخرد به وقوع پیوسته است.

مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمان وقوع این زمین لرزه را ساعت ۲ و ۴۵ دقیقه و ۴۴ ثانیه بامداد پنجشنبه اعلام کرده است.

گزارش تکمیلی این مرکز حاکی از آن است که متعاقب وقوع این زمین لرزه، همچنین دو پس‌لرزه ۴.۱ و ۴ ریشتری در ساعات ۲:۵۷:۲۸ و ۰۳:۰۴:۴۲ در همان موقعیت جغرافیایی به وقوع پیوسته است.

بندرعباس با ۱۶۵ کیلومتر و شیراز با ۳۶۸ کیلومتر نزدیک ترین مراکز استان ها به کانون این زمین لرزه هستند.

۱۷ اسفندماه جاری نیز زلزله ای با قدرت ۴.۲ در امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۳ صبح در عمق ۱۲کیلومتری واقع در ۲۵ کیلومتری بندرمقام، ۲۶ کیلومتری پارسیان، هرمزگان و ۲۸ کیلومتری لامرد فارس رخ داد.

استان هرمزگان یکی از مناطق زلزله خیز کشور بوده و هر ماه شاهد وقوع زلزله های کوچک و بزرگ هستیم که در ماه جاری و ماه اخیر زلزله هایی تا ۵ ریشتر هم به وقوع پیوسته بود که بنا به اظهار مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، به واسطه مقام سازی واحد مسکونی از سوی بنیاد مسکن در روستاها، در برابر عمده این زلزله مقاوم هستند.

۲۳ آبانماه امسال نیز ۲ زلزله بزرگ ۶.۴ و۶.۳ ریشتری در روستاهای بخش فین بندرعباس رخ داد که هرچند تلفات انسانی کمی داشت اما خسارت های مالی فراوانی در روستاها حدود ۳ هزار و ۱۰۱ واحد احداثی و یک‌هزار و ۶۰۰ واحد تعمیری و شهری ۵۸۲ واحد مسکونی تعمیری کارشناسی و اطلاعات خانوارها در سیستم ثبت شد که نیاز به ساخت و ساز دارد و در این زمینه نهادهای امدادی و خدماتی و حتی صنایع استان با همکاری بنیاد مسکن کار ساخت این واحدها را آغاز کردند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها