سه برابر شدن جمعیت مصرف کننده آب هرمز/ جزیره در آستانه بحران بی‌آبی



همزمان با آغاز تعطیلات، مصرف آب در جزیره هرمز روند صعودی داشته و بر اساس آمارهای دریافتی مصرف آب در این جزیره طی روزهای اخیر افزایش سه برابری داشته است.

به گزارش صبح ساحل، شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان در پی برخی انتقادات به مشکلات تأمین آب در جزیره هرمز، با صدور اطلاعیه ای نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

در این اطلاعیه آمده است:

«با توجه به ورود جمعیت زیاد گردشگر به جزیره شش هزار نفری هرمز و افزایش سه برابری روزانه جمعیت شناور آن، آبفا با تمام توان نسبت به مدیریت آب تولیدی و همچنین افزایش ظرفیت آبشیرینکن با دستور و تاکید استاندار هرمزگان اقدام کرده که دستگاه جدید در هفته پایانی ۱۴۰۰ وارد جزیره هرمز شده و مراحل نصب آن در حال طی شدن است و تا پایان فروردین ماه ۸۰۰ متر مکعب به ظرفیت تامین آب هرمز اضافه خواهد شد. 

با افزایش ظرفیت تولید آب در این جزیره بخشی از نیازهای آبی که با ورود جمعیت گردشگر پدیدار شده مرتفع خواهد شد. آبفای هرمزگان تا پیش از ایام نوروز هیچ گونه مشکلی در تامین آب مردم جزیره و مسافران نداشته است و تلاش می کند در روزهای آتی روند تامین آب بدون مشکل ادامه داشته باشد.

در همین حال آبفا با همکاری بخشداری با تمام توان، بوسیله تانکرهای آبرسانی، آب مورد نیاز اقامتگاه های غیر رسمی را تامین خواهد کرد. در همین حال انتظار است با توجه به حجم بالای جمعیت و احتمال افت فشار و آمادگی آبفا برای رفع مشکل، موضوع از طریق تلفن ۱۲۲ سامانه ارتباط با مشتری آبفا اطلاع رسانی شود.»

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها