رییس اتحادیه نانوایان بندرعباس:

نان در بندرعباس ۲۵درصد گران تر می‌شود/ افزایش نرخ نان با تورم و هزینه‌ها ناهمخوان است



رییس اتحادیه نانوایان بندرعباس گفت: افزایش ۱۵ تا ۳۰ درصدی نرخ نان که در ۲۵ اسفند سال گذشته در این استان به تصویب رسید با تورم و هزینه‌های نانوایان همخوانی ندارد.

به گزارش صبح ساحل، «ابراهیم احترامی»،رییس اتحادیه نانوایان بندرعباس گفت: این افزایش نرخ نان که در روزهای آینده در سطح شهرستان بندرعباس اعمال می‌شود هزینه‌های نانوایی‌ها را جبران نمی‌کند و منجر به مهاجرت کارگران آن‌ها به سایر شهرها خواهد شد. وی گفت: چنانچه مسوولان تورم را مهار و ثابت نگهدارند و یا کاهش دهند تا هزینه‌ها و درآمدهای نانوایی‌ها به تعادل و همخوانی برسد توقع افزایش نرخ نان نخواهیم داشت و امید می‌رود این امر روزی محقق شود.

وی گفت: البته درحال حاضر باید به این نکته توجه شود که هزینه‌های پخت نان در هرمزگان و شهر بندرعباس بسیار بالاتر از سایر مناطق کشور است که یکی از دلایل آن به نوع سوخت باز می‌گردد.

رییس اتحادیه نانوایان بندرعباس گفت: درحالی که نانوایی‌های سایر شهرستان ها از سوخت گاز برای پخت نان استفاده می‌کنند که قیمتی بسیار مناسب و پایین دارد، نانوایی‌های این استان و شهرستان بندرعباس باید از گازوئیل استفاده کنند که همین یک قلم به خوبی می‌تواند تفاوت در هزینه ها را نشان دهد.

احترامی افزود: اگر یک نانوایی در کرمان، اصفهان و تهران برای یک ماه پخت نان سنگک یا هر نان دیگری سه میلیون ریال بابت هزینه سوخت می‌پردازد، یک نانوایی مشابه در بندرعباس و هرمزگان بابت همان مدت باید ۱۰ میلیون ریال بپردازد. وی گفت: همچنین درحالی که از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ هزینه‌های نانوایی ها ۱۰۰ درصد افزایش یافته مسوولان استان تنها اجازه افزایش ۱۵ تا ۳۰ درصدی نرخ نان را داده‌اند که این تصمیم اشتباه است و می‌تواندضررهایی برای جامعه در پی داشته باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها