تکرار دوباره مشکل کمبود مرغ در سطح شهر بندرعباس



پیام‌هایی از نبود مرغ در مرغ‌فروشی‌های سطح شهر دریافت کرده‌ایم؛ در حالی که هنوز این کمبود از سوی هیچ ارگانی تایید نشد و وجود این مشکل را انکار می‌کنند.

         

«علی فیروزی» سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با گفت و گویی که با خبرنگار صبح ساحل داشته موضوع کمبود مرغ در استان هرمزگان را رد کرده است. این در حالی است که گزارش میدانی پایگاه خبری آفتاب نیوز نشان می دهد؛ نبود مرغ گرم در سطح شهر و مرغ منجمد در بین فروشگاه های بزرگ به شدت احساس می شود، این درحالی است که مسئولان بارها در خصوص توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز تاکید داشتند..

 

سرپرست معاونت تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان نیز با اشاره به اینکه در صورت کمبود مرغ گرم در استان، مرغ منجمد به بازار عرضه می‌شود، گفته بود: مشکلی در تامین مرغ گرم نداریم و از ابتدای رمضان روزانه ۱۱۰ تن مرغ گرم از کشتارگاه‌های استان روانه بازار می‌شود.

عباس زارعی با اشاره به وارد نشدن مرغ گرم از سایر استان‌ها در ایام نوروز به استان هرمزگان، گفت: در صورت کمبود مرغ گرم در استان، مرغ منجمد به بازار عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه مرخصی رفتن کارگران و تعطیلی کشتارگاه‌ها، علت نبود مرغ و بسته شدن مرغ فروشی‌های برخی شهرهای استان از جمله بندرعباس، رودان، بشاگرد و بندرلنگه بود، اضافه کرد: هرمزگان بطور میانگین روزانه به حدود ۱۵۰ تن گوشت مرغ نیاز دارد و هیچ کمبودی در زمینه جوجه ریزی و تولید آن در استان وجود ندارد.

زارعی با اشاره به اینکه کشتار مرغ در کشتارگاه‌های هرمزگان از ۱۴ فروردین شروع شده و روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ تن گوشت مرغ گرم در بازار استان عرضه می‌شود، عنوان کرد: مرغ گرم با قیمت مصوب هر کیلو گرم ۳۱ هزار تومان و مرغ منجمد با قیمت مصوب ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

اما حضورمان در مرغ فروشی های سطح شهر بندرعباس و برخی از شهرستان های بزرگ هرمزگان نشان می دهد که کمبود به شدت احساس می شود به گونه ای که در ساعت ۹ صبح اغلب مرغ فروشی های سطح شهر بندرعباس یا سهمیه مرغشان تمام شده یا رو به اتمام است.

   

همچنین پرویز فروغی دبیرکانون مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه مرغ در سالن‌های پرورش مرغ تلمبار شده است، گفت: اکثر مرغداران زمان تحویل مرغ‌هایشان رسیده ولی  بازار کشش جذب آن را ندارد و خریداری نیست.

وی ادامه داد: با مازاد تولید مواجهیم و این در حالیست که مرغ منجمد هم وارد بازار شده و همین موضوع تقاضای مرغ گرم را کم کرده و مرغ‌ها روی دست مرغداران مانده است.

دبیرکانون مرغداران گوشتی اضافه کرد: تاخیر در ارسال و بارگیری نهاده‌های دامی هم همچنان به قوت خود باقی است.

فروغی تصریح کرد: اگر شرکت پشتیبانی امور دام به این موضوع ورود و اقدام به خرید این مرغ‌ها برای ذخایر کشور نکند فاجعه رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه بارها پیگیر این موضوع بودیم ولی به ما اعلام شد که ذخایر هم پر است و نیازی وجود ندارد.

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها