کمالی، مدیرکل جدید راه و شهرسازی:

احداث مسکن و احیا بافت فرسوده با جدیت بیشتر پیگیری می‌شود 



مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی با حضور «حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی زاده»، نماینده ولی‌فقیه، «احمد مرادی»، نماینده مردم هرمزگان ،«ایمان اسلامیان»، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه شهرسازی، امروز در سالن اجتماعات شرکت گاز بندرعباس برگزار شد.

به گزارش صبح ساحل،«احمد مرادی»، نماینده مردم هرمزگان در ابتدای برنامه در مجلس، ضمن تبریک به مناسبت ماه مبارک رمضان از حضور اسلامیان در این جلسه تشکر کرد. وی در ادامه این مراسم گفت: ما به دنبال اهدای مسئولیت به مدیران جهادی و تلاشگر هستیم و از تلاشهای »آرش رضایی»، مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان تشکر نمود و امیدوار شد درجاهای دیگر از ظرفیتهای ایشان در استان استفاده شود.

مرادی در ادامه این مراسم خطاب به اسلامیان به‌عنوان معاون وزیر در این جلسه چند نکته از مشکلات موجود در استان را گوشزد نمود و ادامه داد: تمام مدیران در مجموعه استان هرمزگان در تلاش برای توسعه استان هستند، همان‌طور که میدانید ما در شریانهای اصلی و فرعی مشکلات بسیاری داریم و بارها اعلام کرده‌ایم که بسیاری از این جادهها ایمن نیستند که یکی از این مسیرهای پرتردد و خطرناک مسیر کهورستان به لار است که چندی پیش شاهد تصادف مرگباری بودیم. همچنین در ایام نوروز حدود ۲۰ نفر از مردم جان خود را در این مسیرهای ناایمن از دست دادند و نیاز به توجه و اقدام سریع در مسیرهای شریانی اصلی و فرعی استان است

مرادی خطاب با اسلامیان در خصوص طرح مسکن مهر در استان هرمزگان، گفت: طرح مسکن مهر سالهاست در استان کلید خورده است تاکنون بسیاری از واحد ساخته و تحویل مردم شده است؛ بااین‌حال بسیاری از مردم مشکلاتی در این حوزه دارند و امیدواریم به این موضوع رسیدگی شود و از طرفی دولت جهش تولید مسکن جدید را دنبال کند. مردم استان لایق بهترین امکانات بوده و هنوز هم در انتظار رفع این مشکلات هستند.

وی در ادامه از مشکل وجود بافت فرسوده در استان اشاره کرد و گفتموضوع احیای بافت فرسوده استان یکی از موضوعات مهم در استان بوده که نیاز به اجرای فوری و توجه ویژه است. مردم استان چرا باید  به‌اجبار این شرایط را تحمل کنند؟ مردم ما سالهاست که در این بافتهای فرسوده زندگی میکنند، بااین‌حال انرژی لازم برای احیای بافتهای فرسوده صورت نگرفته و این طرح پیشرفت چندانی نداشته است و یکی از مهمترین طرحهایی است که باید توجه بیشتری به آن شود.

وی در ادامه از مشکلات پیمانکاران در استان گفت: در بحث مطالبات پیمانکاران نیز استان هرمزگان با مشکلات زیادی مواجه است، گاهی پیش‌آمده پیمانکارانی یک پروژه را به انتها رسانده اما هنگام وصول مطالبات با مشکل روبه شده است. بسیاری از پیمانکاران به‌ناحق و با بهانه‌های چون عدم نقدینگی با مشکل وصول مطالبات خود روبه‌رو میشوند. مشکل مطالبات پیمانکاران مشکلی است که حتماً باید منتقل و حل شود عدم وصول مطالبات پیمانکاران که به‌ناحق صورت می‌گیرد سبب ایجاد فساد در سیستم اداری شده حل این مشکل باعث ایجاد انرژی برای نیروی کار خواهد بود، چرا باید پروژه‌ای در استان باشد که سالهاست بدون تغییر مانده باشد. وی در آخر در مورد پل خلیج‌فارس بندرعباس به لافت گفت: حل این مشکل بر پایه کمک راه شهرسازی پیشرفت بیشتری خواهد داشت، امسال بالای یکمیلیون گردشگر برای جزیره قشم را داشته‌ایم. امیدواریم که باهمت مسئولین بتوانیم مشکلات مردم هرمزگان حل کنیم.

در ادامه »آرش رضایی» ضمن تشکر از حضور مسئولین در این مراسم گفت: انتخاب «عباس کمالی» به این سمت گامی مؤثر و بلند خواهد بود، همان‌طور که تمامی حاضرین در جریان هستند مجموعه راه و شهرسازی بسیار گسترده و پیچیدگی است و با همه معضلات در بخش‌های مالی و اداری باعث نشده از خدماتی که همکاران ما در این مجموعه انجام میدهد، کاهش یابد. وی در ادامه گفت: مگر میشود در روستاهای دورافتاده استان راه‌های استاندارد ایجاد کنید و خوشحال نباشید؛ چگونه میتوان نقش مهمی در اقتصاد استان داشته و رضایت نداشته باشیم؛ بنده توفیق داشتم که حدود ۳ سال در این سمت بودم و حداکثر تلاش و توانم را برای خدمت به مردم استان ارائه کردم. گزارش عملکرد این سه سال به‌طور کامل ارائه‌شده از تمام همکارانم که در این راه همراهی کردند تشکر مینمایم.

در ادامه این مراسم عبادی زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان ضمن تشکر از زحمات رضایی و خوش‌آمد گویی برای کمالی برای شروعی پرقدرت با تمام توفیقات الهی را خواستار شد و گفت: با یاری خداوند در بحث مسکن کارهای بسیاری در استان صورت گرفته اما خلأهای بسیاری نیز دارد استان هرمزگان به لحاظ فقر و فلاکت جایگاه خوبی ندارد و اگر بخواهیم با فقر مردم مبارزه کنیم در گام اول باید مسکن این افراد را حل کنیم تا بار روی دوش خانوارها کم شود. خلأ نبود مسکن نیاز به تمرکز بیشتری است امیدواریم در سال جدید با شتاب بیشتر در دولت جدید مسئولین بتوانند این خلأ را پر کنند، حل مشکل راه در شهرستان‌های چون بشاگرد و کوشا از مهمترین اقدامات است.

در ادامه اسلامیان ضمن تشکر از دعوت برای حضور در این مراسم گفت: استان هرمزگان دارای اتحاد بسیاری است و این اتحاد زمینه برای پیشرفت را هموار میسازد و باید بگویم استان هرمزگان از فرت دیده شدن دیده نشده است و استانی است که بخش بسیاری از جنبه اقتصادی کشور را بر دوش دارد و  این‌چنین نادیده گرفته‌شده است. در بخش راه‌ و شهرسازی استان هرمزگان از بسیاری از جهات مکانی برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی است که نیاز به تلاش بیشتر است.

وی ادامه داد: موضوعی که به‌صورت جدی به دنبال آن هستیم موضوع مسکن است، موضوع مسکن تنها از جنبه اقتصادی نیست یعنی زمانی که نرخ امید خانه‌دار شدن در افراد یک جامعه از بحث اقتصادی خارج‌شده در برخی از شهرها امید به خانه‌دار شدن از بین رفته و باید به‌سرعت این مشکل حل شود و قطعاً با اجرای طرح نهضت ملی مسکن ما به دنبال اهدای آینده و امید هستیم.

اسلامیان  عنوان کرد: مهمترین هدف ما بازگشت امید و چشم انداز به خانوارها است. در قدم بعدی مستندسازی و مالکیت است. بسیاری از این مشکلات باهمت راه و شهرسازی انجام شده و باقی نیز با یاری خداوند انجم خواهد گرفت. موضوع بعدی بحث حمل‌ونقل است. امید داریم استان هرمزگان با ظرفیتهای بالایی که دارد در جهت تحقق و توسعه در بخش حمل‌ونقل استفاده شود. چراکه استان هرمزگان با داشتن ظرفیت های بالا، تابلوی کارآمدی نظام است.

این مقام مسئول گفت: در کلام آخر ما با اجماع سازی و پیگیری مستمر  میتوانیم سبب حل مشکلات شویم. بزرگترین ثروت و سرمایه هر کشور سرمایه انسانی هستند، نیروی کارآمد و پرانگیزه نداشته باشیم محقق خواسته‌ها صورت نمیگیرد. امیدواریم که در سال جدید با راهکارها و اقدامات انجام‌شده موجب رضایت در سرمایه‌های انسانی را به همراه داشته باشد.

در ادامه این مراسم «عباس کمالی»، مدیرکل جدید راه شهرسازی ضمن تشکر از  اعتماد و انتخاب ایشان و همچنین تمامی حاضرین در جلسه گفت: از تمام همکاران برای ادامه راه رضایی در این حوزه تشکر میکنیم و تمام تلاش برای تحقق توسعه را به کارخواهیم گرفت، این اهداف در سه بخش راه، مسکن و جمعیت است. در استان هرمزگان ۴۳ درصد بافت فرسوده وجود دارد بخشی از این فرسودگی رفع شده اما بحث مالکیت در بافت فرسوده باعث تسریع این کار میشود. در بحث افزایش جمعیت که (با تأکید مقام معظم رهبری) ما با برنامهریزیهایی که خواهیم داشت این موضوع را پیش خواهیم برد. همچنین در بحث احداث آزادراه شهید رجایی نیز بسیاری از مسائل صورت گرفته و امیدواریم به‌زودی شاهد احداث آن باشیم.

کمالی افزود: در بحث منابع انسانی باید بگویم حقوق افراد به جهت کارهای انجام‌شده امیدوار بهبودی این موضوع راداریم. امیدوارم که خروجی این سمت خروجی قابل‌قبول و باعث توسعه استان شود

در پایان این مراسم تودیع آرش رضایی انجام شد و از زحمات ایشان در این راه تقدیر و تشکر شد. همچنین عباس کمالی به سمت مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان منصوب شد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها