حسین فرشیدی:

اگر مردم استان همکاری کنند، وارد پیک جدید کرونا نخواهیم شد



رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در حال حاضر وضعیت کووید در استان رضایت بخش است.

    

به گزارش صبح ساحل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: اگر با همکاری مردم استان تزریق دُز سوم واکسیناسیون عمومی را تکمیل کنیم، وارد پیک جدید بیماری کرونا نخواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مهمترین علت مرگ و میر‌ها  بیماری‌های غیر واگیر به ویژه (قلب و عروق) است.

حسین فرشیدی گفت: کووید ۱۹، پشه آئدس و بیماری‌های غیر واگیر ۳ موضوع مهمی است که دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به صورت ویژه برای تامین سلامت مردم با جدیت دنبال می‌کند.

او گفت:در نظر داریم در سال جدید کنترل بیماری‌های غیر واگیر  را دستور کار حوزه بهداشت قرار دهیم چرا که هنوز مهمترین علت مرگ و میر‌ها بیماری‌های غیر واگیر به ویژه (قلب و عروق) است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان هرمزگان اعتبارات بسیار خوبی به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص یافت که با این کمک‌ها جهش خوبی در بخش توسعه عمرانی زیر ساخت‌های دانشگاه صورت خواهد گرفت.

فرشیدی گفت: تاکنون ۳ کنگره دخانیات در استان با رویکرد کنترل دخانیات و بررسی اثرات آن بر روی سلامت و اقتصاد جامعه برگزار شده است. انتظار می‌رود با همکاری امام جمعه بندرعباس و سایر موسسات و دستگاه‌های اجرایی شاهد برگزاری چنین همایش‌هایی در استان باشیم.

اوبا اشاره به مشاهده پشه آئدس در استان و خطران ناشی از بیماری‌های منتقله از این پشه به انسان، عنوان کرد: پس از مشاهده این پشه در شهرستان‌های بندرلنگه، بندرعباس و سیریک اقدامات بسیار خوبی در راستای مبارزه با آن انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با توجه به احتمال ایجاد یک اپیدمی از گزش پشه‌های ناقل بیماری در کشور، وزارت بهداشت با اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار و تدوین یک برنامه عملیاتی مبارزه جدی با این پشه مهاجم را با محوریت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان آغاز کرده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها