افزایش گردوغبار و کاهش دید افقی به‌ویژه در مناطق مرکزی هرمزگان



كارشناس اداره كل هواشناسي هرمزگان گفت: از ساعات ظهر امروز وزش باد نسبتا شدید در مناطق خشکی سبب گردوخاک و در مناطق دریایی استان سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی حمزه نژاد»، كارشناس اداره كل هواشناسي هرمزگان گفت: آسمان استان صاف تا کمی ابری در ساعات بعدازظهر در غالب نقاط بویژه مناطق شرقی و مرکزی با افزایش سرعت باد و خیزش گردوخاک پیش بینی می‌شود. وی اضافه کرد: امروز در ساعات بعدازظهر و شب با توجه به وزش باد نسبتا شدید، افزایش گردوغبار و کاهش دید افقی بویژه در مناطق مرکزی استان مورد انتظار است.

حمزه نژاد گفت: تمامی مناطق دریایی استان نیز از ساعات ظهر با شدت گرفتن سرعت باد نسبتا مواج خواهد شد، سرعت باد طی ساعات بعدازظهر در تنگه‌ی هرمز به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و سبب اختلال در تردد‌های دریایی خواهد شد.

كارشناس اداره كل هواشناسي هرمزگان افزود: فردا نیز شدت باد در مناطق دریایی استان قابل توجه خواهد بود و سبب مواج ماندن دریا خواهد شد، از روز سه شنبه از شدت سرعت باد و تلاطم دریا کاسته خواهد شد. حمزه نژاد اضافه کرد: از لحاظ دمایی تا اواسط هفته جاری کاهش نسبی دما در سطح استان مورد انتظار است.

كارشناس اداره كل هواشناسي هرمزگان گفت: از ساعات ظهر با توجه به نامساعد شدن شرایط تردد‌های دریایی از تردد شناور‌های سبک جلوگیری شود و تمهیدات لازم در بنادر استان انجام شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها