تاکسیرانی بندرعباس:

نـــرخ‌نامـه تاکسی‌ها ابلاغ نشـــده؛ افزایش کرایه‌ها غیر قانونی است



برخی رانندگان تاکسی در بندرعباس در اقدامی خودجوش کرایه‌ها را افزایش داده‌اند. به دنبال گلایه برخی از شهروندان درخصوص افزایش یکباره کرایه تاکسی‌ها پس از بررسی‌ مشخص شد، تعدادی از رانندگان در اقدامی خودجوش حتی بیش از نرخ مصوب شده در شورا کرایه خط خود را افزایش داده‌اند.
     
سی‌و دومین جلسه رسمی شورای شهر بندرعباس در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ با دستورکار افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها و اتوبوس درون شهری برگزار و افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی کرایه تاکسی‌ها و افزایش ۲۰ درصدی کرایه اتوبوس‌های درون شهری تصویب شد. با این حال هنوز هیچ کدام از تاکسی‌های سطح شهر بندرعباس نرخ نامه ۱۴۰۱ ندارند. همین اتفاق سبب شده تعدادی از رانندگان تاکسی حتی بیش از ۳۵ درصد افزایش کرایه را اعمال کنند.
روابط عمومی سازمان حمل و نقل بار مسافر شهرداری بندرعباس اعلام کرد که رانندگان تاکسی تمام خطوط در بندرعباس فعلا باید نرخ ۱۴۰۰ را دریافت کنند و هرگونه افزایش کرایه غیر قانونی است. به گفته مسئولان این سازمان، رانندگان تاکسی نسبت به نرخ مصوب شده‌ در شورا معترض هستند و به همین علت نرخ‌نامه سال جدید هنوز ابلاغ نشده است. بنابر اعلام روابط عمومی تاکسیرانی بندرعباس در صورت اطلاع سازمان از افزایش خودسرانه کرایه‌ها، تاکسی مورد نظر جریمه می‌شود. همچنین شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده و نارضایتی کد تاکسی و شماره پلاک آن را به ۳۰۰۰۷۶۱۷۶۱ پیامک کنند. همچنین لازم به ذکر است که در جلسه مذکور در شورای شهر، سازمان تاکسیرانی بندرعباس افزایش ۷۱ درصدی کرایه‌ها را پیشنهاد کرده بود که با مخالفت نمایندگان پارلمان محلی رو به رو شد.
یکی از رانندگان تاکسی با گلایه از وضعیت گرانی قطعات خودرو و عدم توجه و حمایت سازمان‌های مربوطه درباره‌ی نرخ کرایه‌ها گفت: «کرایه‌ها خیلی کم است. چرا با این هزینه‌های زیاد برای این کرایه باید خودمان را اذیت کنیم؟ می‌گویند چرا تاکسی نیست؟ با این هزینه‌ بالای قطعات چرا باید در ساعت‌های شلوغ حضورداشته باشیم. از ما چه حمایتی می‌شود که ما این کار را انجام دهیم»؟
یکی دیگر از رانندگان تاکسی با بیان اینکه ما هم یکی از مردم هستیم، یکی باید از ما حمایت کند، گفت: «با تورم کنونی این کرایه برای ما صرف نمی‌کند. اگر یک قطعه از ماشین خراب شود توان تعمیر آن را نداریم. یا باید بیکار شویم یا از شخصی پول قرض کنیم. چه جوری ماشینمان را تعمیر کنیم در این گرانی؟ توان خرید یک جفت لاستیک را نداریم بعد از ما انتظار دارند که از حق خود کوتاه بیاییم. الان هم که گرما شروع شده و همه انتظار دارند کولر ماشین روشن باشد اما هیچ کس به فکر سوختی که می سوزانیم نیست. انصاف هم چیزخوبی است. نباید که فقط از راننده تاکسی طلبکار بود. ما هم یکی از مردم هستیم و یکی باید از ما حمایت کند».
کمبود تاکسی در بندرعباس یکی از معضلات اصلی شهر است که با شروع گرمای هوا این معضل بیشتر به چشم می‌آید. به نقل از «عمار زاهدی»، مدیرعامل حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس، کمتر از هزار تاکسی در حال حاضر در شهر فعال است و همین موضوع باعث شده نواقص به چشم بیاید. حال باید دید شورای شهر بندرعباس در واکنش به اعتراض رانندگان تاکسی چه تصمیمی را اتخاذ می‌کند.
     
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها