رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

کشت و پرورش گیاهان دارویی در بخش رویدرخمیر در دستور کار است


نویسنده: عبداسلام جمالی

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با توجه به ظرفیت و موقعیت جغرافیایی بخش رویدر در شهرستان بندرخمیر از نظر کشت گیاهان دارویی، این موضوع را توسط کارشناسان دارویی این دانشگاه مورد بررسی قرار می دهیم و این موضوع در دستور کار است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، دکتر حسین فرشیدی اظهارکرد: در سفر اخیر استاندار هرمزگان به شهرستان بندرخمیر ، موضوع کشت و پرورش گیاهان دارویی در بخش رویدر مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی کارشناسان دارویی معاونت غذا و دارو را جهت بررسی در خصوص کشت و پرورش گیاهان دارویی به این منطقه اعزام خواهد کرد که در خصوص تأییدیه، بخش رویدر به قطب کشت گیاهان دارویی در استان تبدیل خواهد شد.

وی احداث ساختمان جدید مرکز خدمات جامع سلامت رویدر را نیز یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این سفر عنوان کرد و گفت: تهاتر با شهرداری رویدر در جهت ساخت مرکز خدمات جامع سلامت با در نظر گرفتن تمام بخش های بهداشتی و درمانی و همچنین محل زیست نیروها مهمترین نیاز این بخش بوده که به محض ساخت مرکز جدید، دانشگاه علوم پزشکی مرکز جدید را تجهیز و زمین مرکز قبلی را به شهرداری رویدر واگذار خواهد نمود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: در این سفر و نشست های برگزار شده اعلام کردیم که این دانشگاه تمام تلاش خود را جهت تامین یک نفر نیروی آزمایشگاه در آزمون استخدامی جدید و همچنین تامین دو متخصص اطفال و داخلی به صورت سه روز در هفته جهت خدمت در بخش رویدر را انجام می دهد.

وی خاطرنشان کرد: درصورتی که فرماندار شهرستان بندرخمیر محل زیست متخصصان در شهر رویدر را تأمین نمایند دانشگاه علوم پزشکی نیز متخصصین را به این بخش جهت ارائه خدمات به مردم منطقه اعزام خواهد کرد.

 فرشیدی با بیان اینکه توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در تمام مناطق استان را با جدیت پیگیری می کنیم، گفت: با توجه به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته های مختلف پزشکی باید زیرساخت های درمان همچون بیمارستان ۵۳۱ تخت خوابی بندرعباس و ۱۶۱ تخت خوابی آموزشی میناب افزایش یابد تا بتوان از ظرفیت فضاهای آموزشی بالینی در این مراکز آموزشی و درمانی استفاده کنیم که در تلاش جهت تحقق این موضوع هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان داشت: بیش از ۱۲ هزار نفر در بخش بزرگ  بهداشت و درمان استان هرمزگان خدمت رسانی می کنند و در دو سال گذشته در پاندمی بیماری کووید بسیاری از اساتید در دو جبهه ، آموزش و خدمت رسانی درمان خدمت کردند و بسیاری از رشته های دانشگاهی در حوزه سلامت احیا شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها