امانوئل مکرون با کسب اکثریت آرا در انتخابات فرانسه پیروز شد



امانوئل مکرون با کسب اکثریت آرا در انتخابات فرانسه بار دیگر به ریاست جمهوری این کشور انتخاب شد.
         
به گزارش صبح ساحل، امانوئل مکرون روز یکشنبه ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) با کسب اکثریت آرا در انتخابات فرانسه بار دیگر به ریاست جمهوری این کشور انتخاب شد. بر اساس نخستین نتایج شمارش آرا مکرون بیش از ۵۸ و رقیبش، مارین لوپن از حزب راست افراطی اجتماع ملی ۴۲ درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

خبری باشکوه برای تمام اروپا !/ پیام‌های هیجان‌زده سران اروپا به مناسبت پیروزی امانوئل مکرون در انتخابات فرانسه!

خبری باشکوه برای تمام اروپا !/ پیام‌های هیجان‌زده سران اروپا به مناسبت پیروزی امانوئل مکرون در انتخابات فرانسه!

حدود ۴۸.۷ میلیون نفر در این انتخابات واجد شرایط رای دادن بودند که از این میان ۶۲ درصد در انتخابات شرکت کردند. میزان آرای سفید در دور دوم انتخابات نیز به ۲۸ درصد رسید که این میزان از سال ۱۹۶۹ تا کنون بی‌سابقه بوده است.

رئیس کمیسیون اروپا: با هم فرانسه و اروپا را به جلو خواهیم برد

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا با انتشار یک پیام تبریک، خطاب به مکرون نوشت: «مشتاقانه منتظر ادامه همکاری فوق‌العاده با شما هستم. ما با هم فرانسه و اروپا را به جلو خواهیم برد.»

نخست‌وزیر ایتالیا: خبری باشکوه برای تمام اروپا

ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا پیروزی دوبارۀ امانوئل مکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را تبریک گفت و آن را «خبر باشکوهی برای تمام اروپا» توصیف کرد.

رئیس بانک مرکزی اروپا: وجود یک رهبری قوی ضروری است

کریستین لاگارد، رئیس فرانسوی بانک مرکزی اروپا در پیامی توییتری ضمن تبریک به مکرون نوشت که «در این زمان نامطمئن وجود یک رهبری قوی ضروری است و همواره از تعهد اروپایی تزلزل‌ناپذیر شما در رسیدگی به چالش‌هایی که با آن روبرو هستیم استقبال می‌شود.»

صدراعظم آلمان: فرانسوی‌ها پیامی قوی به نفع اروپا ارسال کردند

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در پیامی توییتری، پیروزی دوباره امانوئل مکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را تبریک گفت و اعلام کرد که با این رای، فرانسوی‌ها «پیامی قوی به نفع اروپا ارسال کردند».

تبریک بوریس جانسون

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا با انتشار پیامی توییتری به دو زبان انگلیسی و فرانسه پیروزی امانوئل مکرون را در این انتخابات تبریک گفت و از فرانسه به عنوان «یکی از نزدیک‌ترین و مهم‌ترین متحدان» بریتانیا یاد کرد.

  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها