کسب ۱۸۶مدال در مسابقات ملی و بین‌المللی ازسوی ورزشکاران کیش طی سال گذشته



مدیر مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش گفت: سال گذشته ورزشکاران این جزیره در مسابقه های ملی و بین المللی موفق به کسب ۱۸۶ مدال رنگارنگ شدند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته باشگاه خبرنگاران، عزیز الله فرضی پور در دیدار هیات های ورزشی با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: حمایت از قهرمانان ورزشی از اهداف این موسسه به عنوان متولی ورزش جزیره است که ورزشکاران جزیره با این حمایت ها توانسته اند در میدان‌های ورزشی ملی و بین المللی ۱۸۶ مدال را کسب کنند.

وی گفت: ۱۰۱ مورد از این مدال ها توسط بانوان ورزشکار و ۸۵ مورد نیز توسط آقایان ورزشکار این جزیره کسب شده است و در سال جاری نیز حمایت از ورزشکاران برای افتخار آفرینی در عرصه های ملی و بین امللی از سوی سازمان منطقه آزاد و بخش خصوص کیش وجود دارد.

فرضی پورگفت : همچنین سال گذشته در این جزیره بیش از ۳۲۰ برنامه ریزشی برگزار شده که میزبانی از ۲۲ مسابقه ملی، هشت رویداد بین المللی، ۲۷ اردوی تیم های ملی، ۸۵ دوره اموزشی با سطح بین المللی از جمله این برنامه ها است.

کیش ۴۳۹ هزار متر مربع فضای ورزشی دارد که سرانه ورزشی آن ۱۱ متر برای هر نفر بوده که ۱۱ برابر کل کشور و چهار برابر میزان میانگین جهانی است‌.

هم اکنون ۴۴ هیات ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که مرکز ورزش و تفریحات سالم این جزیره امسال برنامه‌های آموزشی، ارتقاء، اعزام، اردو و مسابقه مختلف را تدارک دیده است؛ در جزیره کیش حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و ۶۷ مربی فعالیت دارند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها