استاندار هرمزگان از غرفه صبح ساحل بازدید کرد؛

نخستین نمایشگاه جامع زنان هرمزگان افتتاح شد



صبح ساحل، اجتماعی _ نخستین نمایشگاه جامع زنان هرمزگان با محوریت توانمندی جامعه زنان با حضور استاندار ، مدیران و بانوان فعال در بوستان جنگلی خلیج‌فارس صبح پنجشنبه آغاز به کار کرد.

 استاندار هرمزگان در این آیین، محوری‌ترین و برجسته‌ترین محور در بخش زنان رابخش فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و افزود: زن بر اساس آموزه‌های دینی دارای ویژگی و قابلیت‌های منحصربه فردی است. ابراهیم عزیزی اساسی‌ترین گوهر وجودی زن را در چند مولفه بیان کرد و گفت: امروز ایران به زنان پاکدامن مومن و متدین می‌بالد و به پیشروی جامعه زنان در عرصه‌های مختلف افتخار می‌کند.

وی با بیان اینکه هیچ تفاوتی بین زنان در جامعه اسلامی وجود ندارد خاطرنشان کرد: آنچه که زن ایرانی را با دیگر جوامع متمایز می‌کند وقار، متانت ، صداقت و پاکی است که به عنوان مولفه‌های تعیین کننده به شمار می‌رود. استاندار زن را به عناوینی چون دارا به قوه بینش ، آگاهی و جامعه نگری عنوان کرد و گفت: نمایشگاه جامع زنان امروز با بهره‌گیری از مولفه‌های تعیین کننده به دنبال گسترش فرهنگ های تاثیر گذار است و نقش تعیین کننده در زیر ساخت و رو به رشد خواهد داشت.

عزیزی با اشاره به جمله تاریخی امام خمینی (ره) که فرموده اند :"از دامن زن مرد به معراج می‌رود "یادآور شد: این سخن حکیمانه امام به این معنا است که اگر مردان بزرگی مردانه و شجاعانه حاضر شدند و از سرزمین ما دفاع کردند و حتی شخصیت‌های بزرگ و تاریخی مانند امام در دین ظهور و بروز کرد به برکت مادران مومن، متدین و همسران فداکار بوده است.

وی ظهور و بروز مردان با غیرتی چون شهید باکری که پس از 31 سال پیکرش به ایران انتقال داده می‌شود را تربیت شده خانواده‌ایی مومن، همسری همراه در مسیر ارزش‌ها دانست و گفت: آنچه امروز منشا توفیق و خدمتگزاری برای مردان شده، روحیه فداکاری زنان است و بایدبپذیریم ویژگی زمینه‌ساز ظهور و بروز قابلیت های انقلاب را زنان فراهم کرده‌اند.

مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه حضور زنان درجامعه نباید صرفا فیزیكی باشد گفت: بلكه زن باید با نگاه عمیق و حضور معتهدانه در عرصه های سرنوشت ساز و اثرگذار این مسیرحركت را توسعه و عمق بخشد  و در ارکان تحولی جامعه نقش پررنگ تر و محوری‌تر به خصوص در حوزه تربیت و آموزش که زیر ساخت است داشته باشد. عزیزی در پایان گفت: با برگزار شدن نمایشگاه به نقش بسیار مهم زنان پی برده می‌شود و این بخش عظیم جامعه روز به روز در سایه والگو قرار دادن بانوی دو عالم فاطمه زهرا و زینب (س) اصول اهداف انقلاب را تحقق می‌بخشنداوحرکتی است تا با بهره گیری از قابلیت ها و مولفه های تعیین كننده بدنبال گسترش و توسعه فرهنگ های تاثیرگذار زنان و زیرساخت اساسی برای تسریع رشد آنان باشد.

 نمایشگاه جامع زنان هرمزگان سراسرتحرک نه عملکرد!

مشاور استاندار و مدیر کل امور بانوان خانواده و استانداری هرمزگان هم در آیین افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه هدف از برگزاری آن، نمایش توانمندی جامعه زنان و تحول اجتماعی آنان است و نه دستاوردهای دولت ،گفت: زنان و جامعه بانوان در تحولات بنیادی حضور فعال داشته و علاوه بر نقش خودشان به عنوان همسرونقش تربیتی فرزندان در همه زمینه‌ها مشارکت دارند.

پری صیادی بیان داشت: این نمایشگاه با 68 غرفه  و 28 موضوع تخصصی، کتاب ، هنر ، قران ، ایثار ، مشاوره ، اشتغال ، ورزش، دانش‌آموزی و استفاده  از تمامی ظرفیت های زنان آغاز به کار کرده و تا 24 اسفند ادامه خواهد داشت. وی افزود: در این نمایشگاه مادران صدای قلب جنین خود را می‌شنوند و تمامی آزمایشات به صورت رایگان انجام می‌شود. صیادی برگزاری 3 کارگاه و 36 برنامه مختلف را از دیگر ظرفیت‌های این نمایشگاه برشمرد و گفت: بخش‌های مختلف نمایشگاه فضای گرم و جذابی را فراهم کرده که تمامی خانواده ها می توانند در طول این هفته از آن بهره مند شوند.

وی گفت : در این راستا 19 کمیته تخصصی مدیران ودبیران شکل گرفت و 855 نفرساعت مشغول کاربودند که در مجموع برای برگزاری وبرنامه ریزی این نمایشگاه 1877 نفرساعت صرف شده است.

صیادی از انتشار کتاب ویِه نمایشگاه خبر داد و افزود: این کتاب به عنوان گنجینه ایی برای برنامه ریزی آتی هرمزگان خواهد بود.

نمایشگاه جامع زنان هرمزگان تا 24 اسفندماه دربوستان خلیج فارس بندرعباس(پارك جنگلی)برای بازدید عموم آزاد است. توانمندی زنان در عرصه های مختلف تولیدی به ویژه لباس های سنتی جالب توجه بود. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها