گروگان گیران در حاجی آباد دستگیر شدند

کودک ربایی برای باج گیری از کارمند بانک



گروگان گیران به‌قصد اخاذی، کودک 7 ساله‌ای را در حاجی‌آباد ربودند اما پس از 24 ساعت در تله پلیس افتادند. پسربچه نیز ساعاتی بعد در آغوش خانواده‌اش بود. این افراد امیرمحمد را از کنار درب خانه دزدیدند و ساعاتی بعد در تماس با پدر او که کارمند بانک است درخواست 3 میلیارد تومان وجه نقد داشتند.
 

روز حادثه 

ساعت حدود 14 چهارشنبه 28 اردیبهشت ‌ماه. امیرمحمد درون حیاط مشغول توپ‌بازی بود که با شنیدن صدای درب خانه به خیال که پدرش آمده درب را گشود اما چشمش به عده‌ای غریبه افتاد تا دهان باز کند و بپرسد چه کسی هستند فردی او را به‌زور به بیرون از خانه کشید. افرادی ناشناس با پوشاندن پارچه‌ای بر روی سروصورت پسر، او را سوار خودرو کردند و از محل گریختند. چنددقیقه‌ای گذشت و کسی وارد خانه نشد زن جوان مضطرب به درون حیاط رفت اما با درب باز و یک لنگه دمپایی پسرش روبرو شد، سراسیمه اطراف کوچه را نگاه کرد، با صدای بلند پسرش را خطاب قرار می‌داد و با پریشانی درب خانه همسایه‌ها را می‌زد اما هیچ‌کسی از او خبر نداشت...
زهرا معتمدی مادر امیرمحمد به صبح ساحل گفت:« همسرم کارمند بانک است و در آن ساعت روز به خانه می‌آید، زمانی که صدای در خانه آمد، پسرم در حیاط سرگرم بازی توی حیاط بود و به تصور آنکه پدرش پشت در است درب را باز کرد، من به فرزند 6 ماهه‌ام شیر می‌دادم، پسر 3 ساله‌ام نیز در خواب بود، حدود 3 و 4 دقیقه‌ای گذشت اما خبری از امیرمحمد و همسرم نشد، به درون حیاط رفتم ولی درب باز و یک لنگه دمپایی پسرم کنار درافتاده بود، ترسیده بودم هیچ فردی در کوچه نبود هر چه پسرم را صدا زدم صدایی به گوشم نرسید».
 

کوچه به کوچه در پی  فرزند

 مادر جوان دلواپس بود و بی‌تاب. «پسرم هیچ‌وقت تنهایی از خانه بیرون نمی‌رفت حتی بدون همبازی‌هایش توی کوچه نمی‌رفت، آن روز برادرش در خواب بود امیرمحمد هم دقایقی می‌شد که از خواب بیدار شده و در حیاط مشغول بازی بود که این اتفاق افتاد، به همسرم تماس گرفتم، وی سریع خود را به خانه رساند و باهم کوچه و محله را گشتیم، مطمئن شدیم اتفاقی به پسرم افتاده است پلیس را در جریان گذاشتیم». پرونده مفقودی بر روی میز پلیس باز شد و تحقیقات شروع. «حالم خوب نبود هم برای تکمیل پرونده گم‌شدن پسرم و هم برای درمانم به بندرعباس آمدم، نمی‌توانم آن لحظات را بازگو کنم فقط یک مادر می‌تواند درک کند، نمی‌دانم شب را چطوری به صبح گذراندم، همسرم در حاجی‌آباد بود تا آنکه باخبر شدم پسرم پیداشده و عده‌ای نیز دستگیر شدند ساعت 10 شب بود که به حاجی‌آباد بازگشتم فرزندم را پس از یک شبانه‌روز در آغوش گرفتم».
   

دستگیری دو مرد و یک زن آدم‌ربا

فرمانده انتظامی استان هرمزگان در خصوص دستگیری آدم‌ربایان گفت:«در پی اعلام یک مورد گزارش آدم‌ربایی یک فرد در شهرستان حاجی‌آباد، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت وماموران با تشکیل اکیپی به محل اعزام وقوع حادثه اعزام که پس از بررسی‌های میدانی و تحقیقات صورت گرفته مشخص شد یک کودک 7 ساله از مقابل منزل ربوده و به مکان نامعلومی منتقل
‌شده است.  به گفته سردار غلامرضا جعفری، آدم‌ربایان طی تماس تلفنی با پدر کودک تماس تقاضای سه میلیارد تومان پول در ازای آزادی این کودک کردند که پلیس با انجام کار اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی محل اختفای آدم‌ربایان و همچنین محل نگهداری کودک را شناسایی کردند. 
این مقام مسئول بابیان اینکه با اعزام گروه عملیاتی به محل اختفای آدم‌ربایان، عملیات آزادسازی کودک آغاز و ضمن دستگیری آدم‌ربایان (شامل یک خانم و 2 آقا) کودک ربوده‌شده در کمتر از 24 ساعت در سلامت کامل آزاد و به آغوش خانواده بازگشت اظهار داشت: متهمان دستگیرشده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی و تلاش پلیس برای شناسایی و دستگیری دیگر متهمان این پرونده ادامه دارد.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها