صبح ساحل در گفت‌وگویی با نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی وضعیت رای آوری قالیباف را بررسی کرد؛

قالیباف همچنان سکان‌دار؟



مجلس یازدهم وارد سومین سال کاری خود می‌شود. روز چهارشنبه ۴ خرداد ماه انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی برای سومین سال کاری به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود. 
براساس آئین‌نامه داخلی مجلس، هرساله همزمان با روز بازگشایی مجلس در روز هفتم خرداد، انتخابات اعضای هیئت رئیسه مجلس اعم از رئیس، نواب رئیس و دبیران این هیئت برگزار می‌شود. حال قرار است این انتخابات روز چهارشنبه ۴ خرداد ماه برگزار شود. نمایندگان پارلمان پس از برگزاری این انتخابات با رهبر انقلاب دیدار خواهند کرد و بعد از آن مجلس به مدت دو هفته تعطیل می‌شود. یک هفته تعطیلات تابستانی و یک هفته سرکشی به حوزه‌های انتخابیه.
«محمدباقر قالیباف»، «الیاس نادران» و «فریدون عباسی» نامشان در بین گزینه‌های احتمالی ریاست مجلس به چشم می‌خورد. حال آنکه سابقه دو ساله مجلس نشان داده است که قالیباف از پایگاه رای مطمئنی برخوردار است. چرا که در اجلاسیه اول و دوم مجلس یازدهم، او با اکثریت آرا و هر بار با ۲۳۰ رای ریاست مجلس را برعهده گرفت. از همین رو پیروزی قالیباف در سال سوم نسبت به سایر رقبا محتمل‌تر است. البته به نظر می‌رسد نادران درصدد رقابت جدی با قالیباف است. او به تازگی با انتشار متن سرگشاده‌ای خطاب به نمایندگان، انتقاداتی نسبت به نحوه اداره مجلس توسط قالیباف مطرح کرده است.
«منصورآرامی» در گفتگو با صبح ساحل، درباره وضعیت رأی‌آوری محمدباقر قالیباف برای انتخابات ریاست مجلس در اجلاسیه سوم و سایر گزینه‌ها، می‌گوید: «من خودم به آقای قالیباف رای می‌دهم و گمان می‎کنم این بار هم آقای قالیباف رای می‌آورد». نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی افزود: «به نظر من برای ریاست مجلس جز آقای قالیباف هیچ کس شانس چندانی ندارد. قالیباف در این مدت مجلس را خوب اداره کرد و فکر می‌کنم ادامه ریاست ایشان در مجلس بهتر باشد. انصافا در اداره مجلس مشکل خاصی ندیدم. هرکس نقاط ضعف و قوتی دارد اما به صورت کلی قالیباف نمره خوبی می‌گیرد». وی درباره‌ی حاشیه‌های مطرح شده برای رئیس مجلس می‌گوید: «حاشیه‌های ایجاد شده نمی‌تواند تاثیر گذار باشد. آدم‌های سیاسی حاشیه سیاسی هم دارند و خیلی نباید به این چیزها توجه کرد. محمد باقر قالیباف آدم امروز و دیروز نبوده و سال‌هاست کار می‌کند و از این حاشیه‌ها هم زیاد برایشان ایجاد شده است. کارکردشان در اداره مجلس خوب بوده و ان‌شالله به خوبی ادامه پیدا کند».
آرامی علت عدم کاندیدا شدن نمایندگان هرمزگان را شخصی اعلام کرد و افزود: «حدود ۱۲ نفر مجلس را ادامه می‌کنند. این موضوع استانی نیست و بیشتر تصمیم شخصی افراد است. به طور کلی همه نمایندگان در اداره مجلس نقش دارند. البته مهم این نیست که رئیس مجلس باشید یا صرفا نماینده. مهم این است که بتوانید در زمینه قانون‌گذاری به خوبی قانون وضع کنید، کار نظارت را به درستی انجام دهید، زبان گویای مردم باشید، دغدغه‌های مردم را به درستی به گوش مسئولین برسانید، از حقوق مردم دفاع کنید و از بی‌عدالتی و تبعیض جلوگیری کنید. رسیدن به این موارد هم در پیگیری، فهم از قوانین، مطالعه و ارتباطات مناسب خلاصه می‌شود».
نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در پایان اظهار کرد که طبق شنیده‌ها نمایندگان مختلفی برای ریاست مجلس و نائب رئیسی مطرح هستند اما باید تا چهارشنبه صبر کرد و نتیجه را دید. گفتنی است پس از برگزاری انتخابات، اعضای هیئت رئیسه جدید مجلس با قرار گرفتن در جایگاه هیئت رئیسه سوگند یاد می‌کنند و می‌گویند: «من به عنوان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که حداکثر توان خود را برای اجرای آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با مراعات بی‌طرفی کامل در انجام وظایف به کار گیرم و از هر گونه اقدام مخالف آئین‌نامه اجتناب نمایم».
 در جدول زیر اسامی کاندیداهای احتمالی برای ۱۲ پست هیئت رئیسه برای سال سوم آورده شده است:
    قالیباف همچنان سکان‌دار؟
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها