فروش نان به‌صورت کیلویی در پارسیان آغاز شد



در ۲ ماه گذشته با افزایش قیمت آرد صنف و صنعت اخباری درمورد تغییر شیوه فروش نان منتشر شد. در این رابطه معاون عمرانی فرمانداری پارسیان هرمزگان گفت: در راستای تنظیم بازار فروش وجلوگیری از قاچاق و هدر رفت، طرح فروش نان به صورت کیلویی در ۳۵ نانوایی این شهرستان آغاز شد.

 

به گزارش صبح ساحل، مبارک قاسمی افزود: دراین طرح هر کیلوگرم نان لواش ۴۰ هزار ریال به فروش می‌رسد و این طرح شامل دیگر انواع نان نیست.
وی بیان کرد: سنجش میزان جلوگیری از کم فروشی، افزایش کیفیت نان و رضایت مشتریان از برجسته‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

 

با افزایش موارد شکایت از کم‌فروشی واحدهای صنفی، طی هفته‌های گذشته طرح فروش کیلویی نان به جای فروش دانه‌ای مورد توجه قرار گرفت. مدتی پیش رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان ایران از مهیا بودن همه زیرساخت‌ها برای فروش کیلویی نان و احتمال اجرای این طرح خبر داد. محسن لزومیان با تأکید بر اینکه این طرح برای جلوگیری از تخلف کم‌فروشی در برخی از نانوایی‌ها پیشنهاد شده، فروش کیلویی نان را موجب ایجاد فضای رقابتی بین نانوایی‌ها و پیشگیری از کم‌فروشی دانست.

در فروش نان به‌صورت کیلویی تمام نانوایی‌ها به ترازوی هوشمند و دستگاه کارتخوان متصل می‌شوند و بعد از هر بار خرید نان، ‌وزن و قیمت نان یارانه‌ای روی دستگاه کارتخوان مشخص می‌شود و خریدار می‌تواند از یارانه‌ای که دولت پرداخته برای خرید نان استفاده کند.

در قالب این طرح، نانوایی‌ها به یک سامانه هوشمند سراسری متصل می‌شوند و معیار فروش نان از عددی به وزنی یا همان کیلویی تغییر می‌کند. در این حالت تمام حجم و مبلغ خرید و فروش نان با قیمت آزاد و یارانه‌ای قابل رصد است و به این ترتیب جلوگیری از تخلف کم‌فروشی به راحتی امکان‌پذیر است.

 

منابع: ایرنا، همشهری آنلاین

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها