شهادت خلیل تختی‌نژاد، دومین شهید مدافع حرم هرمزگان

خلیل، مدافعی که پروانه‌وار سوخت



شهید خلیل تختی‌نژاد یکی از جوان‌ترین مدافعان حرم حضرت زینب (س) در ماه مبارک رمضان در نخستین شب قدر و آن هنگام که مولای متقیان علی (ع) از ضربت شمشیر جهالت، ندای «فزت رب الکعبه» را زمزمه کرد، در آتش کفر تکفیریان سوخت و پروانه وار روحش آسمانی شد و به معبود رسید.

 

شهید دهه هفتادی هرمزگان

شهید خلیل تختی نژاد سومین فرزند خانواده محمد تختی نژاد 10 مراد مرداد سال 72 در شهر بندرعباس به دنیا آمد . خلیل تختی نژاد وقتی یک ساله بود به دلیل شغل پدرش که نظامی بود به همراه خانواده به کردستان می رود و تا سال 74 در این استان زندگی را سپری می کند. دوران دبستان را در مدرسه بلال گذرانده و مقطع راهنمایی را در مدرسه امیرکبیر سپری نمود و سپس دبیرستان تا پیش دانشگاهی را در رشته تجربی در مدرسه شهید ذاکری بندرعباس با موفقیت طی نمود و پس از آن وارد دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) شد و تحصیلاتش را تا مقطع لیسانس ادامه داد. شهید تختی نژاد مقطعی را در سپاه شهرستان های بندر خمیر و قشم خدمت نمود و بعد از آن دوران خدمتش را به اصرار و علاقه خودش در سپاه قدس گذراند.

  

 عشق به دفاع از حرم اهل بیت

پدر شخید خلیل تختی‌نژاد در گفت‌وگویی از عشق و علاقه فرزندش  برای رفتن به سوریه میگوید:« خلیل هرچند که عشق و علاقه اش را برای رفتن به سوریه بارها به زبان آورده بود اما نخستین بار که به سوریه  رفت از رفتنش حرفی به میان نیاورد. می گفت یک دوره آموزشی در تهران دارم و راهی تهرام می شوم . وقتی که تماس می گرفت صدایش ضعیف بود و به  من و مادرش می گفت : در قم یا تبریز هستم اینجا آنتن نمی دهد . می گفت به من زنگ نزنید من خودم با شما تماس می گیرم.

نمی خواست ما دل نگران باشیم.  اولین بار توسط یکی از همرزمانش که به منزل ما  آمده بود از رفتن او به سوریه باخبر شدیم . موقعی که برگشت بسیار خوشحال شدیم و به رویش نیاوردیم  که چرا بدون خبر رفته است. مرحله دوم که رفت خداحافظی که کرد و گفت می خواهم برم سوریه به او گفتم برو حضرت زینب (س) پشت و پناهت».  

وی یکی از جوان‌ترین شهیدان مدافع حرم حضرت زینب (س) است که در سه مرحله به سوریه رفت عازم و آخرین مرحله ماه شعبان راهی سوریه شد و درحالی که ۲۴ ساله بود، ۱۴ خرداد همزمان با ۱۹ ماه مبارک رمضان در نبرد با تروریست‌های تکفیری در منطقه درعا در سوریه به شهادت رسید. ایشان  به عنوان مسوول عملیات محور تی ۲ در استان دیرالزور سوریه به شهادت رسید. مزار پیکر پاک این شهید جوان در روستای تخت بندرعباس قرار دارد. با شهادت خلیل تختی نژاد در سوریه، تعداد شهیدان مدافع حرم از استان هرمزگان به ۲ نفر رسید.

شهید عبدالحمید سالاری فرزند حمزه از اهالی روستای سردر سیرمند از توابع شهرستان حاجی آباد به عنوان اولین شهید مدافع حرم از هرمزگان نیز ۱۲ آذر سال ۹۴ در سوریه به شهادت رسید.

 

 «شبی که 2T معراج شد»

شهرویرماه 99 همزمان با افتتاحیه دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) و با حضور خانواده شهید « خلیل تختی نژاد »، از کتاب « شبی که T۲ معراج شد» (روایت خاطرات پاسدار شهید خلیل تختی نژاد، دومین شهید مدافع حرم استان هرمزگان) رونمایی شد. کتاب «شبی که T۲ معراج شد» به قلم «سبحان خسروی» و در ۱۷۸ صفحه به همت موسسه فرهنگی پژوهشی مبین و توسط انتشارات مقاومت چاپ و منتشر شده است.

  

منابع: مهر، نوید شاهد، ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها