نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد:

توجه صنایع غرب بندرعباس به سه روستای همجوار



نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت : با جدیت با صنایع و پالایشگاه هایی آلاینده که آسیب های  به مردم و منطقه وارد  می کنند برخورد می کنیم وجلوی فعالیت  آن را می گیریم .احمد مرادی که در همایش گرامیداشت هفته محیط زیست که در محل سالن اجتماعات شرکت نفت ستاره خلیج فارس برگزار شد سخن می گفت با تاکید بر اینکه اگر سو مدیریت در این خصوص حاصل و حادث شود وظیفه ما است ورود کنیم افزود :در قبال  حفظ محیط زیست مردم و آیندگان مسوول هستیم  بعضی از صنایع استان در حفظ این موضوع مهم خوب عمل کردند.

 
به گزارش صبح ساحل، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سه روستای بزرگ و پرجمعیت  (بارغین،دوگردان و تیاب) در جوار صنایع غرب شهر بندرعباس قرار گرفته اند گفت:  باید در باب مسئولیت های اجتماعی، صنایع مستقر در اطراف این روستاها به وضعیت مردم ساکن توجه شود، نسبت به آنها مسئول هستیم و باید نسبت به رفع مشکلات آنها نیز اقداماتی را انجام دهیم و تاثیر آلایندگی بر زندگی آنها را نیز بررسی نماییم.
مرادی افزود: به عنوان عضوی از کمیسیون انرژی مجلس که سه مجموعه کلان کشور به صورت مستقیم با ما سر و کار دارد، امروز اگر بنا بر این هست که همه قوا در کنار همدیگر کار کنند و مشکلات کشور را برطرف کنند.وی  با بیان اینکه عمر اداری و زندگی تمام می شود اما محیط زیست برای آیندگان باقی می ماند تصریح کرد : همه ما مسوولان باید   عهدی با خودمان ببندیم که با  چهارچوب های قانون و فراتر  در  حفاظت  محیط  زیست و رعایت و گسترده فضای سبز  کوشا باشیم و خط قرمز خودمان را رفاه  مردم ببینیم .مرادی ادامه داد :  مردم نگران اقتصاد و معیشت خود هستند ، تمام سعی مان باید در حل  اشتغال و اقتصاد مردم باشد .وی یاد آور شد : تا آنجایی که امکان دارد وارد حاشیه نشویم چهارچوب وظیفه مان  تولید و تلاش و کار است ، ما هم وظیفه نظارتی خود داریم که  چهارچوب حفظ کنیم . مرادی این را افزود که صنایع غرب بندرعباس با  بیش از ۳۰ هزار نفر نیروی  کار ، باید آرامش  و امنیت کاری و محیط زیستی  داشته باشند  تا به خوبی به جامعه خدمت کنند.نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از شهدای محیط زیست یاد کرد که  با وجود کمبود تجهیزات و نیروی انسانی  در حوزه گسترده استان  ، با جان و دل  در راه منابع محیط زیستی خدمت کردند و در این راه به شهادت رسیدند . مرادی افزود : باید ادامه راه این شهدا  و امانت دار محیط زیست باشیم .

 
تولید گازوییل یورو ۵
 مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در این مراسم  گفت :  گازوییل  یورو پنج  تا ۲۲ بهمن ماه امسال به چرخه تولید  می رسد.علیرضا جعفرپور بروجنی با بیان اینکه پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس بهترین سوخت دنیا و ۴۰ درصد بنزین کشور با کیفیت  یورو ۵  تولید می کند افزود:کیفیت سوخت تولیدی، ۲۰ برابر بالاتر از کیفیت سوخت جهانی است.وی به اخذ  گواهینامه مدیریت سبز   این شرکت از سوی انجمن مدیریت سبز اشاره ای داشت و ادامه داد:   پاک بودن سوخت،نقش کلیدی تولیدی سوخت را دارد  و ما ملزم هستیم  متناسب با الگوهای محیط زیستی  حرکت کنیم که   باعث آلودگی ها  و تخریب محیط زیست نشود.این مقام مسوول یادآور شد : بنا داریم دودکش کوره های این شرکت را به سیستم برخط مجهز نماییم و آب خروجی به دریا که قریب به ۴۰ هزار مترمکعب بر ساعت می شود را با رعایت اصول محیط زیستی هدایت کرده ایم.جعفرپور بروجنی از کشت ۵۰ هزار اصله نهال حرا  در نقاط مستعد دریایی استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: می توانیم به میزان ۱۰۰ هزار اصله نهال نیز کاشت داشته باشیم که عملیات اجرایی  ۲۰ هزار اصله نهال آن در اسفندماه آغاز می شود.
وی این را افزود که در این ابرپالایشگاه نفتی  برای ارتقاء مسائل زیست محیطی این شرکت، پذیرای ایده های دانشگاهیان و شرکت های دانش بنیان خواهند بود و آنها را در جهت حمایت از محیط زیست بهتر حمایت می کنند  تا  این شرکت بتواند با اجرایی کردن آنها در این مسئولیت اجتماعی  بیش از پیش سهیم باشد. جعفرپور بروجنی اضافه کرد :در راستای حمایت از صندوق ملی حمایت از محیط زیست، اصرار بر حمایت از این صندوق داریم و امروز این شرکت از زیستگاه گنو در بندرعباس حمایت می کند.
مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در ادامه   گفت: به دنبال توسعه پایدار بوده ایم و هستیم ،به عنوان مدیر این شرکت بزرگ که نقش مهمی در سبد سوختی کشور دارد، خود و همکاران را ملزم می دانیم که اصول زیست محیطی را رعایت کنیم.جعفرپور بروجنی ادامه  داد: به عنوان مسئول خود را ملزم به رعایت اصول محیط زیستی می دانم و هیچ چیز به اندازه پرواز یک پرنده، پوشش های گیاهی و هوای پاک مرا خوشحال نمی کند. وی به نام گذاری هفته جهانی محیط زیست اشاره ای کرد و گفت : نامگذاری این هفته بر اساس توجه مسئولین و حکومت ها برای ارتقاء سطح فرهنگ حافظت از محیط زیست بوده است. وی افزود:در اصل ۵۰ قانون اساسی نیز، مردم  به حفظ محیط زیست ملزم شده اند و امسال نیز محیط زیست مردم پایه نام گذاری شده است.

   

توجه صنایع به سه روستای در جوار صنایع غرب شهر بندرعباس

توجه صنایع به سه روستای در جوار صنایع غرب شهر بندرعباس


صنایع سهم خود را به صورت کامل به محیط زیست  ادا نکرده اند
مدیرکل محیط زیست هرمزگان در این همایش گریزی به  فضای سبز صنایع غرب بندرعباس زد  که  صنایع مستقر سهم خود را به صورت کامل به محیط زیست  پیرامونی خود ادا نکرده اند. حبیب مسیحی تازیانی اظهار داشت :قریب به  ۱۳ هزار هکتار در منطقه غرب بندرعباس در اختیار حوزه صنایع  است اما سهم فضای سبز چقدر بوده است؟ سهم ۳ هزار هکتار در دل این منطقه آیا وجود دارد؟ برخی از صنایع سهم ۲۵ درصد خود تکمیل کرده اند اما برخی دیگر از صنایع نتوانسته اند این تعهد را اجرایی نمایند. وی با بیان اینکه   ۲۰ درصد سواحل هرمزگان در اشغال واحدهای صنعتی، تولیدی و گردشگری می باشد  یاداور شد  : برداشت آب الزام برای یک صنعت می باشد، پتانسیل ما برای برداشت صنعتی وجود دریا می باشد اما در نوع برداشت از دریا و اشغال ساحل نیز باید رعایت کنیم که  در این رابطه  به  منابع زیستی دریا آسیب می رسد. وی ادامه داد:  منطقه ساحلی منطقه حساسی  است موجودات زنده دریایی پس از تخم ریزی در تالاب درحاشیه دریاها زیست می کنند، برخی از این گونه ها زیست  ساحلی هستند .
مسیحی تازیانی گفت: به طور متوسط درطول خط ساحلی بالای ۸ میلیون مترمکعب آب برداشت می شود که  آثارش بر  اکولوژی  می گذارد و  باید از  تکنولوژی روز استفاده شود. وی تصریح کرد : هرمزگان  پیشانی اقتصادی کشور  است  و در پتانسیل توسعه صنعتی ،بزرگتربن استان ساحلی به همراه  بوشهر و سیستان بلوچستان را داراست.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان با اشاره به تجمع صنایع ملی و مگاپروژه ها در منطقه غرب بندرعباس  گفت :  اثار این تجمع در این  مناطق در راز مدت احساس می کنیم، اگر آثار فعالیت آنها را در برنامه کاهش آلودگی نداشته باشیم حیات انسانی افراد زیادی به خطر می افتد که قریب به ۳۰ هزار نفر از افراد فعال در این منطقه  در صف اول تهدید خواهند بود. مسیحی تازیانی استانداردها و آثار تجمعی صنایع  را باعث آلودگی هوا  دانست و گفت:  امروز از مرز زرد بودن به مرز نارنجی بودن پیش روی می کنیم و پلن رشد با پلن کاهش آلودگی محیط زیستی و کاهش آثار سوء باید همراه شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان  ، حوزه طبیعی محیط زیست هرمزگان  را یکی از محدود استان هایی ذکر کرد که دارای اکوسیستم غنی می باشد و در دل گرم بودن استان، اکوسیستم های فعالی را داریم که برخی از آن در تحت مدیریت محیط زیست می باشد و برخی نیز تحت نظارت منابع طبیعی می باشد.
مسیحی تازیانی گفت : دو سوم اکوسیستم محیط زیست در  دریاها وجود دارد و این باعث می شود که وظیفه ما در حفاظت از دریاها بیشتر شود،  وجود پهنه های زیاد در کشور و حتی در استان هرمزگان نیز وظایفی را بر دوش ما می گذارد، کاهش ذخایر آبی باعث خشکی تالاب ها شده و حیات آنها به خطر افتاده است.وی خاطرنشان ساخت: همه اقدامات باید در طبیعت خردمندانه باشد زیرا طبیعت بازخورد عملکرد را بر می گرداند و امروز تولید ریزگردها بر اثر همین برنامه ریزی هایی است که در سطوح مختلف اتفاق افتاده است و امروز لزوم توسعه درخور همان منطقه احساس می شود.مسیحی نقش فرهنگ سازی در حوزه زیست بسیار مهم دانست و افزود:تا فرهنگی در یک اجتماع به خودباوری نرسد در پلکان اول خواهیم ماند و تا کنون موضوعات، فشارها و به صورت قهری نتایج مطلوبی نداشته است.م این مقام مسوول در پایان  به کمبود نیروی انسانی اشاره ای داشت و گفت: از تعداد چارت تعریف شده در استان هرمزگان، از ۴۳۸ پست، ۲۶ درصد بیشتر نیرو نداریم، بخش عمده آنها محیطبان های هستند که با حقوق کم و شرایط سخت کاری، مشغول به فعالیت هستند

توجه صنایع به سه روستای در جوار صنایع غرب شهر بندرعباس

توجه صنایع به سه روستای در جوار صنایع غرب شهر بندرعباس

توجه صنایع به سه روستای در جوار صنایع غرب شهر بندرعباس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها