استاندار خبرداد؛

خیالم از شرق استان راحت شد



صبح ساحل-سیاسی،استاندار هرمزگان گفت: مکاتبات با وزیر صنعت، معدن و تجارت برای انتقال مدیریت صنایع انرژی بر پارسیان از استان فارس به استان هرمزگان انجام شده و با جدیت این موضوع پیگیری می شود.جاسم جادری در پاسخ به سئوال مهر در مورد آخرین وضعیت توسعه سواحل مکران در شرق استان هرمزگان به مرکزیت شهرستان جاسک گفت: یکی از مهمترین مسائل رشد و توسعه شرق استان در گرو مشارکت مردم است. مردم را باید محور توسعه دانست بدون مشارکت و حفظ منافع آنها توسعه مطابق عدالت نخواهد بود.وی عنوان کرد: سواحل مکران و توسعه شهرستانهای همجوار تنها با مدیریت متمرکز و حضور در استان قابل تحقق است. پیشنهاد تشکیل سازمان توسعه عمران مکران با مشارکت دستگاه ها و مدیریت استانی به دبیرخانه توسعه سواحل عمران ارائه شد. زیرا در این سازمان تمامی وزارتخانه های مرتبط و سازمان ها عضویت خواهند داشت و تنها بعد نظامی به آن داده نخواهد شد. ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و مشارکت مردم هم باید در کنار ابعاد نظامی مورد توجه جدی قرار بگیرد.جادری در مورد زمین خواری ها و واگذاری و تصرف غیر قانونی اراضی ملی در شهرستان جاسک نیز گفت: اعلام زودهنگام منطقه آزاد شدن شهرستان جاسک ضررش زیاد بود زیرا برخی از دلالان ورود کردند و اراضی منطقه را تصرف و یا به بهانه های کارافرینی دریافت کرده اند.وی در ادامه تاکید کرد: راه اندازی ترمینال بزرگ نفتی کشور در جاسک مهمترین موضوع است که باید قبل از آغاز آمایش سرزمینی و طرح مطالعات جامع شهری و منطقه ای توسط وزارت شهرسازی انجام شود.

نباید بگذاریم جاسک به سرنوشت عسلویه تبدیل شود

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: دبیرخانه توسعه سواحل مکران باید به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود. در حال حاضر دبیرخانه در وزارت دفاع مستقر شده و این یک اشکال است. ریاست توسعه سواحل مکران به عهده معاون اول رئیس جمهور است و برای انکه تصمیمات متناسب با شرایط منطقه باشد باید مدیریت استان و مردم هم در تصمیمات مشارکت داده شوند تا جاسک در آینده به سرنوشت عسلویه تبدیل نشود. معتقدیم که با برنامه ریزی درست و تدبیر جلوی خیلی از این مشکلات را می توانیم بگیریم.وی ادامه داد: خیالم از شرق استان راحت شد و کارها روی غلطک افتاد. با شعار تمرکز زدایی از بندرعباس و توسعه شهرستان های شرق و غرب کارم را در استان آغاز کردم. شش ماهه ابتدای کارم را بر روی شرق استان تمرکز داشتم و ماشین توسعه جاسک با دنده یک رو به جلو در حرکت است و به تدریج این توسعه شتاب خواهد گرفت.جادری در ادامه در  پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد برنامه های دولت برای توسعه غرب استان و مدیریت منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان بیان داشت: منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان طرح بسیار عظیم اقتصادی و صنعتی در غرب استان است که طی سالهای اخیر مغفول مانده است.به گفته وی، مدیریت فعلی این منطقه زیر نظر مدیر منطقه ویژه صنعتی استان فارس است که این سیستم هم خوانی ندارد و این شیوه مدیریت نوعی اجحاف به حق استان هرمزگان و مردم غرب استان است. برای اصلاح مکاتبات جدی با وزیر صنعت، معدن و تجارت برای انتقال مدیریت منطقه ویزه صنایع انرژی بر پارسیان به استان هرمزگان انجام شده و با جدیت این موضوع پیگیری می شود.جادری اظهارداشت: طرح های مهم و تاثیرگذاری همچون فولاد و آلومینیوم با سرمایه گذاری بخش غیردولتی در این منطقه ایجاد خواهد شد و تاثیر مستقیمی در افزایش امنیت منطقه و رفع مشکل بیکاری خواهد داشت.وی در مورد فعال سازی بازارچه های مرزی و گمرکات در غرب و شرق استان افزود: اخیرا نامه ای به رئیس کل گمرکات ایران برای فعال سازی گمرکات غیرفعال و تعطیل شده استان ارسال شد. متاسفانه در گذشته به دلیل ندانم کاری و تصمیمات غلط مدیریت های گذشته بسیاری از گمرکات استان هرمزگان تعطیل شد.استاندار هرمزگان افزود: خیلی از مردم غرب و شرق استان به دلیل نبود گمرکات در مشکل به سر می برند و بازارچه های مرزی هم رو به تعطیلی نهادند. سعی ما بر فعال سازی گمرک تیاب در شرق و تبن در غرب استان است و بواسطه فعالیت این گمرکات بازارچه های مرزی هم رونق خواهد گرفت.

استاندار تاکید کرد:تکمیل شبکه اورژانس جاده ای استان

استاندار هرمزگان گفت: تکمیل شبکه اورژانس جاده ای از طریق احداث پایگاه های اورژانس مورد نیاز یکی از مواردی است که علاوه بر مسائل مدیریتی و هماهنگی باید به آن توجه شود. دکتر جاسم جادری در نشست کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اظهار کرد: این کمیسیون باید در راستای تشکیل یک شبکه هماهنگ متشکل از دستگاه های اجرایی، امداد رسان و پلیس فعالیت کند تا بتوانیم شاهد کاهش آمار تصادفات باشیم.وی افزود: کاهش تصادفات جاده ای با راه اندازی یک شبکه هماهنگ متشکل از دستگاه های اجرایی، امداد رسان و پلیس محقق می شود.وی گفت: ایجاد زیرساخت های ارتباطی همچون پوشش آنتن موبایل در جاده های اصلی و فرعی از ضروریات اطلاع رسانی در مواقع وقوع حوادث است که باید با همکاری و هماهنگی دستگاه های مربوطه انجام شود. استاندار هرمزگان با بیان اینکه داشتن یک پایگاه امداد هوایی برای استان لازم است تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته در این زمینه باید با پیگیری های مستمر هلال احمر و مدیریت بحران استانداری ادامه یابد.جادری خاطرنشان کرد: تمامی حادثه ها در جاده های برون شهری نیست و باید به مسائل درون شهری نیز توجه شود که در این رابطه می بایست اراضی لازم جهت احداث پایگاه های اورژانس درون شهری اختصاص یابد.وی در پایان از نقش آموزش و فرهنگ سازی به عنوان کلیدی ترین موضوع در زمینه کاهش تصادفات عنوان کرد وافزود: صدا و سیمای خلیج فارس باید با همکاری پلیس در راستای تولید برنامه های متنوع در زمینه آموزش و فرهنگ سازی اقدام و در زمان مناسب پخش نماید.مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان و دبیر کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل استان  نیز در این نشست عنوان کرد: این نخستین نشست مشترک تمامی دستگاههای مربوطه در حوزه ایمنی حمل و نقل است که با دبیری اداره کل راه و شهرسازی تشکیل شده است.فرشید دستوان ادامه داد: در این نشست چارچوب کلی کار کمیسیون تعیین و سپس موضوعات مشخص بررسی می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها