دادستان قشم:

اجاره‌دادن خانه به اتباع غیرمجاز خارجی جرم است



دادستان عمومی و انقلاب قشم با بیان اینکه اقامت غیر مجاز اتباع خارجی جرم است، گفت: اجاره خانه به آنها نیز معاونت در جرم محسوب می شود و با افرادی که با اجاره ملک اقامت غیر مجاز آنان را در جزیره تسهیل کنند به شدت برخورد خواهد شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، امید مهدوی‌مجد در نشست مشورتی با مشاورین املاک جزیره که در شهرداری قشم برگزار شد، با اشاره به اینکه اقامت های غیر مجاز افغانه در شهر درگهان خیلی زیاد است، اظهارکرد: هر جا که اقامت غیر مجاز این اتباع غیر مجاز به دادستانی اعلام شود با آن صاحب خانه به شدت برخورد می کنم.

وی خطاب به مشاورین املاک جزیره قشم ادامه داد: ان شاء الله فردا (دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱) سه نفر را از اماکن، تعزیرات و اصناف برای حل این موضوع به عنوان نماینده به دادستانی معرفی کنید تا با برگزاری جلسه ای مشترک به راهکارها و واقعیت های برسیم و بتوانیم با همفکری این مشکل را حل و فصل کنیم.

همایش توجیهی مشاورین املاک شهرستان قشم با تمرکز بر موضوع اجاره بهای اماکن مسکونی و تجاری به همت اصناف شهرداری قشم با حضور دادستان، فرمانده انتظامی، شهردار، مدیر بازرگانی و اصناف منطقه آزاد، مدیر امور درگهان منطقه آزاد، تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت شهرستان قشم و جمعی از مسوولان مربوطه برگزار شد.

 

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قشم گفته بود: صاحبخانه‌ها به مستاجران رحم کنند شما به این بندگان خدا رحم کنید تا خدا هم به شما رحم کند، بعضی ها در شهر درگهان به ما گلایه می کنند که افاغنه را مدیریت کنید، گاهی گلایه های تندتری می کنند که من نمی توانم در این تریبون آنها را مطرح کنم، اما همان افراد مستاجران ایرانی را از بازار اخراج می‌کنند و مغازه های خود را به افاغنه با قیمت‌های بالاتر اجاره می‌دهند.

وی افزود: این کجای انصاف است، چگونه ما باید مدیریت کنیم، آن روزی که اشاره می کردیم که بودن این افراد بدون مدیریت، بدون شناسنامه و بدون مسائل قانونی ضرر است جلوی ما می ایستادید، امروز که خودشان از این موضوع می نالند باز با دست خودشان یک ضربه دیگر به خودشان می زنند، البته آنها هم نادان هستند قطعا دادستان شهرستان آگاه است و اطلاع دادن با واسطه هم یک جرم است چون مسئله امنیت روانی مردم است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها