ماراتن کنکور ۱۴۰۱ در هرمزگان به پایان رسید



پرونده کنکور ۱۴۰۱ امروز شنبه ۱۱ تیرماه با برگزاری آزمون گروه زبان های خارجی همزمان با سراسر کشور در استان هرمزگان بسته شد.

 

 به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، نماینده وزارت علوم در هرمزگان و معاون آموزشی دانشگاه هرمزگان اعلام کرد: با توجه به زلزله بامداد امروز در استان که در پی آن تمام ادارات تعطیل شدند، آخرین مرحله آزمون کنکور سراسری در هرمزگان با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی زبان های خارجی در آرامش کامل برگزار شد.

مصطفی ظهیری نیا بیان داشت: امسال ۲۷ هزار و ۷۳۱ داوطلب در هرمزگان همزمان با سراسر کشور در آزمون ورودی دانشگاه‌های کشور رقابت کردند که ۶۵ درصد از مجموع شرکت کنندگان بانوان و ۳۵ نیز آقایان بودند.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۹۵۰ نفر در هرمزگان در رشته زبان های خارجی باهم به رقابت پرداختند، خاطرنشان کرد: آزمون کنکور امسال در ۱۵ حوزه در استان برگزار شد که گروه آزمایشی علوم انسانی با ۹ هزار و ۸۱۶ نفر بیشترین داوطلب و گروه آزمایشی هنر با دو هزار و ۷۳۱ نفر کمترین داوطلب را در هرمزگان داشتند.

به گفته ظهیری نیا تایج اولیه آزمون سراسری سال جاری براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور به صورت کارنامه همانند سال های گذشته اواسط مردادماه خواهد بود.

نماینده وزارت علوم در هرمزگان و معاون آموزشی دانشگاه هرمزگان بیان داشت: انتخاب رشته داوطلبان، پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری ۱۴۰۱ از دهه سوم مردادماه ممکن خواهد بود و نتایج آن نیز  هفته آخر شهریور از طریق سایت سنجش آموزش کشور اعلام می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها