پیش بینی رگبار پراکنده باران و باد در مناطق زلزله زده و ارتفاعات هرمزگان



سازمان هواشناسی طی اطلاعیه‌هایی با هشدار نسبت به نفوذ توده گردوخاک به ۱۸ استان کشور از احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی معابر در ۳ استان خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 5 روز آینده در سیستان و بلوچستان،‌ هرمزگان،‌ جنوب کرمان، جنوب و شرق فارس در برخی ساعات رگبار،‌ رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی گاهی گردوخاک پیش‌بینی شده است.

طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات البرز و ارتفاعات آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر،‌ بارش پراکنده،‌گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی سه روز آینده در نیمه شرقی کشور،‌ برخی مناطق استان‌های سمنان،‌ البرز، تهران، قزوین،‌ قم، همدان،‌ مرکزی و بخش‌هایی از غرب،‌ جنوب غرب و جنوب کشور وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. به‌لحاظ دمایی نیز تا اواسط هفته آینده روند افزایش دما در نوار شمالی ادامه خواهد داشت.

همچنین «مرضیه سی سی پور»، کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: در منطقه زلزله زده سایه خوش در ساعات بعدازظهر افزایش ابر با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش باد پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان افزود: در جزایر خلیج فارس بویژه جزایر غربی در ساعات بعدازظهر و شب با افزایش ابر، احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد وجود دارد.

وی با بیان اینکه از عصر تا ساعات اولیه امشب در شهرستان بستک ۴۶ میلیمتری بارندگی ثبت شد که بیشترین بارش ها در منطقه شیخ حضور بود، خاطرنشان کرد: در شهرستان حاجی آباد نیز بارندگی ها خوب بود به طوری که در دهنوسریران بیش از ۱۴ میلیمتر باراندگی ثبت شد.

به گفته سی سی پور در ساعاتی رگبار قابل توجه باران و رعد و برق، وقوع تگرگ و تند باد لحظه‌ای محتمل است و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی در مناطق شرقی، شمالی و غربی استان مورد انتظار است. وی افزود: این شرایط جوی و دریایی تا روز جمعه (۱۷ تیر) در استان هرمزگان تداوم دارد و بارش‌های رگباری تقویت می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان به مردم توصیه کرد با توجه به وقوع بارش‌های رگباری و احتمال وقوع سیلاب از رفت و آمد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و رفتن به مناطق مرتفع خودداری کنند. سی سی پور در خصوص وضعیت دریایی هم گفت: در مناطق دریایی تنگه هرمز و دریای عمان در ساعات صبحگاهی وزش باد نسبتاً شدید جنوب شرقی باعث مواج شدن دریا می‌شود.

وی توصیه کرد از رفت و آمد شناور‌های سبک خودداری شود و تمهیدات لازم بویژه در دریای عمان و تنگه هرمز صورت پذیرد.

به گفته سی سی پور، دمای استان تغییرات قابل توجهی ندارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها