ارسال دومین محموله کمک های مردم قشم به مناطق زلزله زده



دومین محموله کمک های مردم جزیره قشم به همت سازمان منطقه آزاد و با همکاری جمعیت هلال احمر و گمرک این شهرستان به مناطق زلزله زده سایه خوش بندر لنگه ارسال شد.

 

به گزارش صبح ساحل، این محموله شامل ۱۰۰ دستگاه کولر پنجره ای، پنج دستگاه یخچال و ۸۳۹ کیلوگرم مواد غذایی و مایحتاج ضروری مردم زلزله زده شامل(۷۲ کیسه ۱۰ کیلویی برنج و ۷۲ بطری روغن مایع ۱.۵ لیتری) است.

این محموله از سوی سازمان منطقه آزاد قشم و مردم غرب این جزیره با هدف کمک به ارتقاء و بهبود کیفیت زندگی مردم زلزله زده شهرستان بندر لنگه، بخش مهران (روستای سایه خوش و روستاهای اطراف آن) و با استفاده از توان عملیاتی هفت دستگاه خودروی سبک و سنگین  ارسال شده است.

دومین محموله کمک های مردم جزیره قشم به مناطق زلزله زده سایه خوش ارسال شد

در آیین تحویل و ارسال این محموله شیخ محمدعلی امینی عضو هیات فتوای اهل‌ سنت جنوب کشور، احمدنور سرودی رییس جمعیت هلال احمر شهرستان قشم، محمد کاوسی فر نماینده سازمان منطقه آزاد قشم و شماری از مردم مهربان و نیکوکار غرب جزیره قشم حضور داشتند.

بامداد شنبه گذشته - یازده تیر ۱۴۰۱ - دو زلزله بزرگ به قدرت ۶.۱ و ۶.۳ ریشتر منطقه غرب هرمزگان در بندر خمیر و بندر لنگه این استان را لرزاند که در این حادثه ۱۱۱ نفر مصدوم و پنج نفر فوت شدند.

براثر این زمین لرزه ها که چندین پس لرزه بزرگ نیز به دنبال داشته، شماری از واحدهای مسکونی به طور کلی تخریب شدند.

دومین محموله کمک های مردم جزیره قشم به مناطق زلزله زده سایه خوش ارسال شد

با گذشت پنج روز از زمین لرزه ۶.۱ و ۶.۳ دهم ریشتری در غرب هرمزگان و پس لرزه های پی در پی در این مناطق فعالیت امداد رسانی و سیل کمک های مردمی و دیگر دستگاه ها و ارگان های مختلف به منطقه زلزله زده سایه خوش و روستاهای اطراف آن واقع در غرب استان همچنان ادامه دارد.

اسکان موقت زلزله زدگان، آواربرداری با تجهیزات، توزیع مواد غذایی، پخت و توزیع غذای گرم، کمک رسانی به مردم زلزله زده، اهدای کانکس و لوازم سرمایشی، برپایی بیمارستان صحرایی و نصب چادرها و غیره تاکنون در مناطق سیل زده غرب هرمزگان به ویژه روستای سایه خوش صورت گرفته است.

دومین محموله کمک های مردم جزیره قشم به مناطق زلزله زده سایه خوش ارسال شد

فعالیت امدادرسانی و عملیات مردم یاری به زلزله زدگان استان هرمزگان توسط نیروهای امدادی و داوطلبان مردمی به صورت شبانه روزی ادامه دارد و مناطق زلزله زده به صحنه خدمت تبدیل شده است.

هچنین نیروهای جهادی بسیج و سپاه، نیروهای نظامی و انتظامی و دیگر دستگاه ها و ارگان های دولتی و مردمی از ساعت های اولیه وقوع زلزله در مناطق آسیب دیده حضور یافته و همچنان درحال خدمت رسانی به مردم آسیب دیده هستند.

   

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها