تداوم و تقویت سامانه ی فصلی و ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان



طی روز جاری، کماکان با تداوم و تقویت سامانه ی فصلی، ناپایداری های جوی و دریایی قابل ملاحظه ای در استان هرمزگان (به ویژه در مناطق شرقی) مورد انتظار است.

 
به گزارش صبح ساحل، آسمان  غالب نقاط استان، ابری، طی ساعات صبحگاهی در برخی نقاط با بارش پراکنده ی باران و در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب با تشدید بارش در غالب ارتفاعات استان، با تاکید بر ارتفاعات شرقی پیش بینی می شود.در ارتفاعات  و سواحل مناطق شرقی استان (بشاگرد، جاسک  و سیریک) رگبار قابل ملاحظه ی باران و رعد وبرق ، بارش تگرگ و وزش تند باد لحظه ای خواهیم داشت.سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی در مناطق شرقی، شمالی و غربی استان مورد انتظار است.

با توجه به تقویت سیستم فصلی، در بندر خمیر  و منطقه ی  زلزله زده "سایه خوش"، در ساعات بعد ازظهر، افزایش ابر با احتمال رگبار باران و رعد وبرق و تند باد لحظه ای پیش بینی می شود.

وضعیت دریا :
 در مناطق دریایی تنگه ی هرمز و دریای عمان با وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی، دریا مواج و شرایط برای دریانوردی نامساعد خواهد بود.

در مناطق دریایی استان، در ساعات بعدازظهر و شب با افزایش ابر،احتمال رگبار پراکنده ی باران و رعد وبرق و تند باد لحظه ای  پیش بینی می شود.

به لحاظ دمایی،تغییرات قابل توجهی نخواهیم داشت.

تداوم فعالیت این سامانه ی فصلی تا اواسط هفته ی آینده در جنوب کشور و استان هرمزگان پیش بینی می شود.

توصیه های هواشناسی :
1.با توجه به وقوع بارش های رگباری، رعد و برق و احتمال وقوع سیلاب، از تردد در حاشیه ی رودخانه های فصلی و صعود به مناطق مرتفع خودداری شود.

2. با توجه به مواج بودن دریا، از تردد شناورهای سبک خودداری شود و تمهیدات لازم، به ویژه در دریای عمان و تنگه ی هرمز صورت پذیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها