آغاز احداث مدرسه در منطقه زلزله‌زده سایه‌ خوش



عملیات اجرایی احداث مدرسه ۶ کلاسه «کارشناس» با حضور رضا علیپور رییس هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری تهران و جمعی از مسوولان استانی در منطقه زلزله زده سایه خوش بندرلنگه هرمزگان آغاز شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا،  مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان روز دوشنبه در حاشیه عملیات احداث این فضای آموزشی گفت: مدرسه ۶ کلاسه کارشناس با زیربنای ۵۰۰ مترمریع و  با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال با مشارکت ۱۰۰درصدی کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان تهران احداث می شود.
سید فخرالدین هاشمی افزود: دانش آموزان منطقه زلزله زده سایه خوش تا مهرماه سال‌جاری در مدرسه یادشده به تحصیل خواهند پرداخت.
وی خاطرنشان کرد: این مدرسه در منطقه زلزله زده سایه خوش در غرب هرمزگان تعداد ۲۴۰نفر دانش آموز را پوشش خواهد داد .

 


گفتنی است؛ عملیات اجرایی مدرسه ۶ کلاسه ۱۵ خرداد روستای سایه خوش نیز ۱۵ تیرماه و در پنجمین روز بعد از وقوع زلزله غرب هرمزگان به دستور رییس سازمان نوسازی مدارس کشور  آغاز شد.


در زلزله بامداد روز شنبه یازدهم تیرماه آسیب های جدی به مدرسه ۶ کلاسه «۱۵ خرداد سایه خوش» که سال ساخت آن ۱۳۴۸ و قدمتی بیش از ۵۰ ساله دارد و از پیش در لیست فضاهای نیازمند تخریب و بازسازی قرار داشته وارد شده است.


همچنین مدرسه «گلستان دانش» سایه خوش که ساختمان آن در سال ۱۳۹۱ احداث شده هیچ گونه آسیبی ندیده و فقط دیوار محوطه آن که قدیمی بوده دچار آسیب‌هایی شده است و اکنون محل استقرار نیروهای امدادی در منطقه سایه خوش می باشد.

بامداد شنبه ۱۱ تیرماه ۲ زلزله بزرگ به قدرت ۶.۱ و ۶.۳ در شهرستان‌های بندرخمیر و بندرلنگه رخ داد و شدت تخریب به حدی بود که استاندار هرمزگان از تعبیر ویران برای بیان شرایط روستای سایه خوش استفاده کرد.
این زمین لرزه ها هفت کشته و ۱۱۱ مصدوم برجای گذاشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها