آغاز هشتمین دوره جشنواره انبه و یاسمین گُل در میناب



 هشتمین دوره جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گُل با شعار «میناب شهر شور وشادی» و با هدف پرداختن به محور اقتصادی محصول انبه، اشتغال و سرمایه‌گذاری آغاز شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، محمد امین امانی دبیر اجرایی جشنواره، روز سه‌شنبه گفت: پیاده سازی راهبرد توسعه اقتصاد محلی با سرمایه گذاری در زمینه صنعت باغداری مفید و مناسب از اهداف مهم این جشنواره است.

 وی افزود : شهرستان میناب با قدمت بالا و قریب به یکهزار و ۷۰۰ هکتار باغ انبه به عنوان قطب تولید میوه گرمسیری انبه و یاسمین گل در سطح استان و کشور است که با برگزاری این جشنواره به معرفی بیشتر این شهرستان پرداخته می‌شود . 
 امانی خاطرنشان کرد : معرفی و تقویت ظرفیت های میناب در حوزه های مختلف و تشویق و ترغیب چهره های موفق و فعال در زمینه باغداری به کاشت محصولات بومی منطقه را از دیگر اهداف جشنواره دانست.
وی اظهار داشت: برگزاری این جشنواره فرصتی برای معرفی توانمندی ها و ظرفیت‌های شهرستان میناب است.
دبیر اجرایی جشنواره انبه و یاسمین گُل میناب یاد آور شد: سمینار یک روزه میناب شناسی، نکوداشت یکی از مفاخر فرهنگی میناب، برگزاری روز خانواده، مسابقه نقاشی ویژه کودکان، نورافشانی قلعه هزاره و مسابقه عرضه محصولات خانگی با اولویت فرآورده های انبه و بازی های بومی محلی، برگزاری آیین‌های میناب به شکل نمادین 'شب آیین میناب' و شعرخوانی و ضرب المثل خوانی بومی، تور میناب گردی و کارگاه گیاه و گل شناسی در این جشنواره دیده شده است.

 

میناب در ۹۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز هرمزگان، یکی از قطب های مهم کشاورزی به‌ویژه در زمینه تولید انبه است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها