تخریب برخی زیرساخت‌های دهستان کوهشاه حاجی‌آباد درپی بارندگی‌های اخیر



بر اثر وقوع بارش‌های سیل آسا در هرمزگان، جاری شدن سیلاب در منطقه کوهشاه از توابع شهرستان حاجی‌آباد سبب بروز خسارت به مسیرهای مواصلاتی و لوله‌های آب روستایی شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته تسنیم، بارش‌های سیل آسا در هرمزگان از روز جمعه با ورود یک سامانه بارشی به استان آغاز شده و در برخی مناطق شمالی استان سبب جاری شدن سیلاب و بروز خسارت شده است. 

در سطح استان برای وقوع بارش‌های سیل آسا هشدار سطح نارنجی داده شده و اعلام شد که احتمال ورود به هشدار سطح قرمز نیز با تشدید این سامانه بارشی وجود دارد. 

در حال حاضر ارتفاعات استان در شهرستان حاجی‌آباد مرکز اصلی بارش‌ها گزارش شده و دهستان کوهشاه احمدی در روزهای گذشته شاهد وقوع بارش و جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌های فصلی بوده است. 

این سیلاب به مسیرهای مواصلاتی و لوله‌های انتقال آب روستایی صدماتی وارد کرده و موجب شده مسیرهای عمدتا خاکی از بین برود و حمل و نقل مردم و عبور و مرور ساکنان این مناطق بر کندی مواجه شود، قطعی آنتن دهی تلفن‌های همراه و اینترنت دیگر مسائل گزارش شده در اثر این بارش‌ها است.

 

در همین زمینه فرماندار حاجی‌آباد گفت: در پی بارش بارانهای اخیر در دهستان کوهشاه، بخشدار احمدی به همراه رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ،جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن و هلال احمر از مناطق سیل زده بازدید کردند.

وی افزود: بنابر گزارش رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان در پی بارندگی‌های اخیر حدود 150 کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی این دهستان دچار آب بردگی و تخریب شده است.

فرماندار حاجی‌آباد گفت: نماینده اداره جهاد کشاورزی شهرستان نیز در این بازدید با بیان اینکه بارندگی به لوله‌های آب شرب خسارات زیادی وارد نموده است افزود: لوله های آب شرب روستاهای مرزان در، شریک آباد، گل میخک و چاه قلمی دچار خسارت شده است.

وی تصریح کرد: مقرر شد اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جهت تسهیل در تردد و عبور و مرور اهالی نسبت به تسطیح و رکلاژ راه‌های حسن آباد، آبید و مرزان‌در اقدام کند.

خرم نسب گفت: اداره جهاد کشاورزی نسبت به پاکسازی 8 عدد چشمه آب و تهیه لوله آب شرب به مقدار 8 هزار متر تهیه و در اختیار اهالی قرار دهد.

وی ادامه داد: هلال احمر نیز در جهت خدمت رسانی به 17 خانوار که دچار آسیب شده‌اند پتو، موکت و پلاستیک در اختیار آنها قرار دهد.

 

مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز گفت: هشدار سطح نارنجی هواشناسی و دریایی در استان صادر شده و سامانه بارشی از روز دوشنبه فعالیتش در استان تشدید خواهد شد. 

وی افزود: این سامانه در طول هفته در استان فعال است و نیاز است هم استانی‌ها برای حفظ جان خود و سایرین به توصیه‌ها و هشدارهای مدیریت بحران و هواشناسی کاملا عمل کنند و از تردد در مسیر رودخانه‌های فصلی پرهیز کنند. 

حسن زاده گفت: این سامانه در حوزه دریایی نیز فعال است و در مدت یاد شده انتظار می‌رود تمهیدات لازم برای سفرهای دریایی اندیشیده شود و تردد شناورهای سبک با ایمنی انجام شود. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها