مدیر منطقه 3 شهرداری بندرعباس:

به جای وراث ملک پشت نیلی، شهرداری نخاله ها را جمع آوری کرد / اتمام فرآیند جمع آوری بعد از بارندگی



 در هفته گذشته ساختمان در حال ریزش واقع در کوچه کارگزاری پشت بازار نیلی که در رده سازه‌های پرخطر محسوب می‌شد با همکاری شهرداری و دستور دادستانی تخریب شد , به گفتهٔ مدیر شهرداری منطقه سه، پس از تخریب ملک به وراث آن دستور جمع‌آوری نخاله‌ها داد شد؛ اما پس از اخطارها و اطلاعیه مکرر، تاکنون وراث این ملک، اقدامی به برداشت نخاله‌های ساختمانی انجام ندادند و درنتیجه شهرداری مجبور برداشتن بخشی از نخاله‌ها شد.

 عباس بهمن زاده در پاسخ به پرسش خبرنگار صبح ساحل گفت: «برداشتن نخاله‌ها به عهده شهرداری نیست و وراث و مالکان بایستی در اولین فرصت جمع آوری را انجام دهند اما از آنجا که دلیل پیدا نشدن و عدم اقدام وراث مشخص نیست و از سویی ساختمان همجوار این ملک نیز در خطر ریزش است، شهرداری خود اقدام کرده و تاکنون توانسته است 40 سرویس جا به جایی نخاله را انجام دهد».

مدیر منطقه سه شهرداری در رابطه با مسائل حقوقی مربوط به رفع خطر شهرداری گفت: «درکلیه موارد مربوط به رفع خطر شهر داری وفق تبصره بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها پس از کسب نظر مامور فنی خود به مالکین ابلاغ مهلت دار، صادرمی نمایید واگر دستور شهرداری درمهلت معین به موقع اجرا گذاشته نشود، شهرداری راسا با مراقبت مأمورین خود با هماهنگی دادستانی ومامورین نیروی انتظامی اقدام به رفع خطر خواهد نمود».

این مقام مسئول تشریح کرد: «در این رابطه، هزینه مصروف رابه اضافه صدی پانزده خسارت ازطرف دریافت خواهدکرد ودرخصوص ملک خطرناک درحال ریزش پشت نیلی، برابر بند ۱۴ از ماده ۵۵ ق. ش اقدام قانونی درجهت رفع خطر با هماهنگی دادستانی و کلانتری محل صورت پذیرفته است .

عباس بهمن زاده  در پایان گفت:«بخشی ازنخاله ها که حدوداً ۴۰ سرویس نخاله ازمحل جمعه آوری گردیده و با توجه به شروع وضعیت قرمز هواشناسی هرمزگان شهرداری سایر ماشین آلات خود را برای مقابله با سیل فراخوانده است وان شاءالله پس از اتمام بارندگی روند جمع آوری نخاله‌ها ازسرگرفته می‌شود».

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها