دستور دادستان هرمزگان برای آزاد سازی حریم قلعه پرتغالی‌های هرمز



دادستان مرکز استان هرمزگان بر لزوم مرمت و آزاد سازی حریم قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز به عنوان نماد استعمار ستیزی ملت ایران تأکید کرد.

      
به گزارش صبح ساحل، علیرضا احمدی منش بر لزوم ثبت و صیانت از آثار فرهنگی مادی و معنوی استان با هدف پاسداشت هویت ملی و منطقه‌ای مردم تأکید کرد.
وی با اشاره به اینکه ابنیه تاریخی جزئی از فرهنگ مردم هرمزگان محسوب می‌شوند، گفت: صد‌ها اثر تاریخی استان باید به عنوان اثر ملی ثبت شوند و با فعال سازی یگان‌های حفاظت و پشتیبانی نهاد‌های مردمی و سمن ها، حفظ، مرمت و معرفی آن‌ها به جهانیان در دستور کار قرار گیرد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان با ابراز تأسف شدید از فرسایش و تخریب قلعه پرتغالی‌ها در جزیره هرمز افزود: باید این اثر مهم تاریخی به عنوان یکی از برجسته‌ترین نماد‌های استعمارستیزی ملت ایران هرچه سریعتر بازسازی شود.
احمدی منش خاطرنشان کرد: ضرورت دارد نسبت به آزاد سازی حریم قلعه پرتغالی‌ها در سریعترین زمان ممکن اقدام شود تا از آسیب بیشتر به این بنای تاریخی جلوگیری شود.
وی گفت: با شناسایی و معرفی آثار باستانی و مناطق توریستی، علاوه بر رونق صنعت گردشگری در استان هرمزگان، در آمد مردم بومی منطقه نیز افزایش می‌یابد، لذا دستگاه قضایی این مهم را به عنوان یکی از مصادیق حقوق عامه از متولیان گردشگری استان پیگیری و مطالبه خواهد کرد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها