اختصاصی صبح ساحل //دوباره بر سر زبان ها افتاده است

شهرداری بندرعباس در لیگ دو فوتبال تیمداری می‌کند؟



یکی از بزرگترین دغدغه‌های هر ساله هواداران تیم فوتبال شهرداری بندرعباس دیربسته شدن این تیم است.
سال گذشته این دغدغه تا حدودی برطرف شد و شهرداری نسبت به سال های گذشته زودتر بسته شد و این زودتر بسته شدن تیم نتیجه اش رسیدن تیم به پلی آف لیگ یک بود. در دو بازی پلی آف شهرداری موفق نشد نتیجه خوبی بگیرد و آرزو ۷ ساله هوادران این تیم برای راه یابی به لیگ دسته اول را بر آورده کند اما یک اتفاق خوب افتاد و آن این که هوادران نارنجی پوشان نگرانی برای سقوط به لیگ دسته سوم را نداشتند.
گفته می شود که تعدادی از اعضای شورای شهر بندرعباس با تیمداری شهرداری مخالف هستند اما آنچه ما در فصل گذشته از اعضای شورای شهر دیدیم خلاف این موضوع را ثابت می کند.مگر می شود اعضای شورای شهری که در هر بازی خانگی در کنار بازیکنان، کادر فنی و هوادران بودند حالا به یک باره مخالف تیمداری این تیم در این فصل باشند. امسال با توجه به این که سال جام جهانی است برنامه ریزی سازمان لیگ فدراسیون فوتبال به گونه ای است که همه مسابقات زودتر آغاز می شود و به همین دلیل خیلی از تیم ها در تمامی رده ها دست به کار شدهاند و در حال جذب کردن بازیکنان مورد نظر خود هستند.
متاسفانه تکلیف تیم شهرداری بندرعباس در این فصل برای تیمداری هنوز مشخص نشده است و دوباره کارش به اما و اگر کشیده است. نارنجی پوشان شهرداری چند بازیکن فصل پیش خود را از دست داده اند و این اصلا برای نماینده استان خبر خوبی نیست و علاوه بر بازیکنانی که جدا شده اند چند بازیکن موثر فصل پیش هم قصد جدایی از این تیم را دارند.دست به دست کردن مسوولان باشگاه شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصلا به سود این تیم نیست و یقینا هر چه دیرتر برای بستن تیم اقدام کنند بازیکنان مورد نظر خود را از دست خواهند داد و مجبور می شوند با بازیکنانی قرارداد ببندند که در حد و اندازه شهرداری نیستند.
امروزه تیم فوتبال شهرداری بندرعباس به عنوان یک برند وشناسنامه فوتبال این استان درآمده است پس باید حمایت از این تیم آنگونه باشد که در پایان فصل مسوولان مقابل هوادران سرافکنده نباشند. مردم این شهر انتظاری که از شهردار، مجموعه شهرداری و شورای شهر درباره ورزش دارند از اداره کل ورزش وجوانان ندارند. این موضوع یعنی این که مردم این استان شهرداری بندرعباس را دوست دارند. پس باید به خواسته های مردم توجه کرد نه این که به راحتی از کنار آن گذشت.
حضور تیم فوتبال شهرداری در لیگ دسته دوم و صعود آن به لیگ دسته اول فوتبال کشور دل هزاران هوادار را شاد میکند همان گونه که دیدیم در دو بازی پلی آف چه شور و هیجانی در سطح استان به راه افتاده بود و تماشاگران پس از سال ها با فوتبال آشتی کردند و برای حمایت شهرداری به ورزشگاه آمدند، پس نباید مخالفتی برای حضور این تیم در لیگ دسته دوم وجود داشته باشد و بلکه باید حمایت های بیشتری هم صورت بگیرد. تیم فوتبال شهرداری بندرعباس در فصل گذشته با برنامه منسجم تری کار را شروع کرد و تا حدود زیادی هم موفق عمل کرد حال این که چرا در مرحله پلی آف نتیجه نگرفت دلایل مختلفی دارد که در گزارشی های قبلی به آن پرداختیم. امیدوارم در فصل جاری حمایت های بهتر و بیشتری از تیم شهرداری صورت بگیرد تا این فصل کارش به پلی آف هم نکشد و به صورت مستقیم راهی لیگ یک شود. در فصل گذشته خیلی ها پا پیش گذاشتند تا مردم این استان صاحب یک تیم لیگ دسته اولی شود. در این فصل هم به جای این که دست به دست کنیم باید مسوولان بیشتری نسبت به فصل گذشته پا پیش بگذارند تا این بار شادی مردم هرمزگان را در ورزشگاه خلیج فارس شاهد باشیم.
امروزه فوتبال یک ورزش نیست بلکه به عنوان یک پدیده فراگیر اجتماعی است که با صعود یک تیم به لیگ بالاتر صدها هزار نفر خوشحال می شوند و با سقوط یک تیم دل خیلی از هوادران می شکند.
چه کسی می تواند ده ها هزار نفر را به صورت خودجوش دور هم جمع کند آن هم کسانی که برای جمع شدن خودشان از کیسه خرج می کنند و به ورزشگاه می آیند. نابودی تیم فوتبال شهرداری یعنی نابودی فوتبال این استان، پس قبل از این که هر اقدام عجولانه‌ای انجام دهیم به فکر عواقب کار هم باشیم. هواداران دوست دارند شهرداری بندرعباس همچنان مثل سال های قبل تیمداری کند و با یک برنامه ریزی درست و بودجه مناسب شانس دوباره خود را برای رسیدن به لیگ یک فوتبال امتحان کند.
حرف پایانی این است که تیم فوتبال شهرداری بندرعباس هوادران بسیاری در سطح استان و شهرستان بندرعباس دارد پس برای احترام به این هواداران هم که شده، مسوولان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس و مجموعه شهرداری هر چه زودتر تکلیف تیم شهرداری را روشن کنند.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها