آخرین واکنش‌ها به قتل برومند نجفی محیط‌بان کرمانشاهی



محیط بان کرمانشاهی متهم به قتل که پیش از این به قصاص محکوم اما حکم وی متوقف شده بود امروز در مقابل دادگاه به دست پدر مقتول کشته شد.

        
به گزارش صبح ساحل، سرهنگ جمشید محبت خانی، فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پس از جلسه دادگاه امروز محیطبان برومند نجفی به همراه یک سرباز در حال خارج شدن از ساختمان دادگاه بود، که با تجمع اقوام مقتول روبرو می شود، و در نهایت با تیراندازی پدر مقتول به برومند نجفی و سرباز همراه او محیطبان نجفی  فوت شد و سرباز همراه او راهی بیمارستان شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست ادامه داد: پدر مقتول پس از تیراندازی به محیطبان نجفی و سرباز همراه محیطبان از محل متواری شده است.

محبت خانی در پایان گفت: تلاش‌های بسیار زیادی برای برومند انجام داده بودیم، اما با سهل انگاری، یک محیطبان جان خود را از دست داد.

      

گفتنی است که؛ ۱۴ مرداد سال ۱۳۹۹ در جریان مواجهه نیروهای اجرایی یگان حفاظت محیط‌زیست کرمانشاه با سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید، یک نفر از سرنشینان این خودرو به دلیل تیراندازی که صورت گرفته جان خود را از دست می‌دهد. این فرد جوانی ۲۳ ساله به نام یوسف فلاحی داروندی بود و محیط‌بان برومند نجفی نیز در این زمینه متهم به قتل شد و از آن زمان تاکنون در زندان به سر می‌برد. ابتدا حکم اعدام این محیط‌بان صادر شد، اما چندی پیش و بعد از پیگیری‌های قضائی فراوان، دستور توقف حکم اعدام برومند نجفی صادر شد تا پرونده مورد رسیدگی مجدد قرار بگیرد.

تا زمان دستگیری قاتل نمی‌توان در خصوص انگیزه قتل نظر داد

سرهنگ محمدرضا یاری، اظهار کرد: این فرد ناشناس توسط اسلحه کلاشینکف با اصابت سه گلوله محیط‌بان کرمانشاهی را به قتل می‌رساند.

وی افزود: همچنین فرد دیگری که هویت آن هم مشخص نیست، به مأمور بدرقه حمله کرده و او را مجروح می‌کند.

معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه هنوز هویت قاتل یا قاتلان مشخص نیست، گفت: شناسایی و دستگیری آنها در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ یاری گفت: تا زمان دستگیری قاتل یا قاتلان و همدستان آنها نمی‌توان در خصوص انگیزه این قتل صحبت کرد.

تیراندازی به محیط‌بان برومند نجفی توسط پدر مقتول

حسین ویسی رئیس اداره حقوقی محیط‌زیست استان کرمانشاه از قتل محیط‌بان برومند نجفی خبر داد.

وی افزود: متأسفانه ظهر امروز (بیست و دوم مرداد) محیط‌بان برومند نجفی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به قتل رسید. برومند نجفی به اتهام قتل در زندان بود که چندی پیش و بعد از پیگیری‌های قضائی فراوان، دستور توقف حکم اعدام وی صادر شده بود تا پرونده مورد رسیدگی مجدد قرار بگیرد.

رئیس اداره حقوقی محیط‌زیست استان کرمانشاه ادامه داد: امروز جلسه اول رسیدگی مجدد به پرونده این محیط‌بان برگزار شد که بعد از خروج از جلسه در مقابل شعبه یک دادگاه کیفری کرمانشاه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به قتل رسید.

ویسی خاطرنشان کرد: آن‌طور که مشهود است، تیراندازی از سوی پدر فردی که محیط‌بان برومند نجفی محکوم به قتل وی بوده (مرحوم یوسف فلاحی)، صورت گرفته است.

  

منابع:ایمنا،اعتماد

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها