تعرفه پارکینگ‌های مرزی مشخص شد



 رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: برای تسهیل امور گذرنامه‌ای زائران اربعین، ۲ پیشنهاد به طرف عراقی دادیم و منتظر مجوز نخست وزیر عراق در ۲-۳ روز آینده هستیم.  

    

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی درباره تعرفه پارکینگ‌ها نیز بیان داشت: با توجه به نظر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه هزینه‌های زائران تا جای ممکن ارزان باشد، پیشنهادی ۲ دسته پارکینگ را در ستاد مرکزی اربعین دادیم. دسته اول پارکینگ‌های در اختیار شهرداری‌ها و دسته دیگر پارکینگ‌های خصوصی است. در ابتدا رقم پارکینگ‌های بخش دولتی، هر ۲۴ ساعت، ۱۲ هزار تومان و برای پارکینگ‌های شخصی ۱۷ هزار تومان درنظر گرفته شد، اما این ارقام را به نصف تقلیل دادیم و هم‌اکنون قیمت پارکینگ‌های شهرداری برای هر شبانه روز ۵ هزار تومان و پارکینگ‌های خصوصی ۱۰ هزار تومان است. همچنین ۲۲۰۰ دستگاه اتوبوس‌ شهری برای انتقال زائران از پارکینگ تا مرز درنظر گرفته‌ایم.  

میراحمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره تعداد پایانه‌ها و خروجی‌های مرز زمینی گفت: در سال‌های گذشته یکی از مشکلات خروجی مرزها این بود که برخلاف افزایش تعداد گیت‌ها در مرز خودمان، تعداد گیت ورودی عراقی‌ها افزایش نمی‌یافت و همین موضوع باعث ازدحام جمعیت می‌شد. برای امسال، هم تعداد گیت‌های خودمان را توسعه دادیم و هم با طرف عراقی برای افزایش گیت‌ها وارد مذاکره شدیم و آنان هم اقدامات خودشان را آغاز کردند. اکنون در مرز خودمان هر زائر زیر ۱۵ ثانیه می‌تواند از گیت عبور کند.  

وی تاکید کرد: فعلا مرزهای مهران، شلمچه، چزابه و خسروی باز است. البته مرز خسروی ۲۴ ساعته نیست و در ایام اربعین از ۵ صبح تا ۵ بعدازظهر باز است، چرا که امنیت زائران برای ما بسیار مهم است. علاوه براین، امسال مرز تمرچین در آذربایجان غربی و باشماق در کردستان را هم فعال کردیم اما این دو هم محدودیت زمانی ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر را خواهند داشت.  

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به لزوم ثبت نام در سامانه سماح گفت: اصرار ما برای ثبت نام زائرین در سامانه سماح، با ۲ هدف کلی است. اول آنکه وقتی زائر در این سامانه ثبت نام می‌کند، اطلاعاتی را از او می‌گیریم که قدرت ما در برنامه‌ریزی را آسان می‌کند و بر اساس همین اطلاعات امکانات خود را بسیج می‌کنیم. برای مثال، زائر به ما اعلام می‌کند که قصد عبور از کدام مرز را دارد.

میراحمدی خاطرنشان کرد: دومین هدف، موضوع بیمه است. امسال برای هر نفر، مبلغ بیمه را ۱۸ هزار تومان گذاشتیم که همانند قیمت سال ۱۳۹۸ است، اما خدمات بیمه‌ای را از ۳۴ تا ۱۰۰ درصد افزایش دادیم. اگر کسی نیاز به هزینه‌های سرپایی داشته باشد تا ۵ میلیون هزینه می‌کنیم، اگر نیاز به بستری و عمل جراحی داشت تا ۵۰ میلیون هزینه می‌کنیم و اگر فوت رخ بدهد تا ۳۰۰ میلیون داده می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها