دو محموله صادراتی جعلی در گمرک شهید رجایی کشف شد



ناظر گمرکات هرمزگان از کشف دو محموله صادراتی قاچاق شامل هیدروکربن سبک و کود اوره در گمرک شهید رجایی بندرعباس خبر داد

به گزارش صبح ساحل،«حسین سعیدی»ناظر گمرکات هرمزگان گفت: دو محموله صادراتی جعلی شامل هیدروکربن سبک به وزن ۱۹۴ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم و کود اوره به وزن ۶۰ هزار کیلوگرم در گمرک شهید رجایی کشف شد.

وی افزود: نماینده شرکت‌های متخلف پس از مراجعه به امور بندری گمرک شهید رجایی جهت خروج کالای اظهارنامه‌های صادراتی خود با جعل اسناد (قبض باسکول‌جعلی) اقدام به تخلف کردند.

وی ادامه داد: در کشف محموله هیدروکربن سبک، متخلفان با ارائه ۱۰ برگ قبض باسکول جعل شده با اظهار کالای اسید چرب اقدام به ادامه روند تشریفات گمرکی کرده که کارشناسان امور بندری شهید رجایی پس از کنترل اسناد، نامتناسب بودن اظهارات و وزن‌های درج شده در قبوض اعلامی با سامانه را مغایر دانسته و به محموله مشکوک شدند.

ناظر گمرکات هرمزگان اظهار کرد: در این راستا با هماهنگی سازمان‌های مرتبط، کارشناسان از کالا‌ها بازدید و متوجه شدند که هیچ گونه پلمبی بر خروجی ایزوتانک‌ها الصاق نگردیده و هنگام نمونه برداری از شیر خروجی پایین یک نایلکس حاوی ماده شیمیایی غیر از محتویات واقعی ایزوتانک جهت اغفال ماموران نمونه بردار آزمایشگاه جاسازی شده است.

مدیرکل گمرک شهید رجایی گفت: از ماده شیمیایی اصلی به صورت مایع رقیق شفاف، نمونه برداری شد که به تشخیص آزمایشگاه کالا مغایر با اسناد اظهارشده اعلام و هیدروکربن سبک کشف شد.

ناظرگمرکات هرمزگان در خصوص کشف محموله کود اوره نیز گفت: شرکت متخلف به جای کربنات کلسیم اظهار شده در اسناد، گرانول‌های سفید رنگ به تعداد هزار و ۲۰۰ کیسه پلاستیکی حمل کرده که طبق نظریه آزمایشگاه، کالا کود اوره به وزن ۶۰ هزار کیلوگرم تشخیص داده شد.

سعیدی گفت: این کشفیات طبق نظریه آزمایشگاه و با توجه به وجود ارتکاب جعل اسناد و مغایرت نوع محموله با اظهار کالا به استناد تبصره سه ماده سه قانون اصلاح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین بند (د) ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی، مشمول قاچاق بوده که مراتب جهت اجرای روند قانونی به مراجع ذیصلاح اعلام شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها