مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی هرمزگان:

بیش از 200هزار تن کودشیمیایی از بندرعباس به سراسر کشور ارسال شد



مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان هرمزگان با گرامیداشت هفته دولت، فعالیت 5 ماهه سال جاری این مدیریت را تشریح کرد.

به گزارش صبح ساحل، «فرزاد استاد»، مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان هرمزگان هدف اصلی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان هرمزگان را تامین نهاده‌های کشاورزی به میزان کافی و به موقع در هرنقطه از کشور عنوان کرد.

وی اظهارداشت: این شرکت درزمینه تدارک، تولید، حمل و توزیع انواع کود شیمیایی یارانه دار، زیر نظر دفتر مرکزی شرکت حمایتی کشاورزی به عنوان پشتیبان سازمان جهاد کشاورزی استان، ایفای نقش می کند.

مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان هرمزگان با اشاره به عملکرد پنج ماهه این شرکت درتخلیه، کیسه گیری، توزین وبارگیری انواع کودشیمیایی از بندر شهید رجایی و ارسال به مناطق مختلف کشور، خاطرنشان کرد: در5 ماهه اول سال جاری در حوزه ملی، انواع کود به میزان 144هزار تن از کشتی‌ها در بندر شهید رجایی بندرعباس تخلیه شد. از این میزان، کود ازته ۹۳ هزار تن و کود فسفاته ۵۱ هزار تن بوده است.

«استاد» میزان بارگیری و حمل کود ازته وفسفاته از بندرعباس به سراسر کشور را کود ازته ۱۲۸ هزار تن و کود فسفاته را ۷۴هزار تن اعلام کرد. وی خاطرنشان کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان هرمزگان به عنوان یکی از مدیریت های استانی همچون سال های گذشته تمام سعی و تلاش خود رابکاربسته که در حوزه وظایف استانی و پشتیبانی از سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، درتهیه و تدارک انواع نهاده های مورد نیاز و در حوزه وظایف ملی، در تخلیه کود از کشتی‌ها و کیسه گیری، توزین و بارگیری و حمل به سراسر کشور، وقفه ای ایجاد نگردد.

مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان هرمزگان در ادامه، یکی از وظایف این شرکت را تامین و توزیع انواع کود شیمیایی مورد نیازکشاورزان این استان عنوان کرد و افزود: این شرکت کلیه نهاده های کشاورزی موردنیاز استان را طبق برنامه سازمان جهادکشاورزی استان تامین می کند.

استاد ادامه داد: با توجه به اینکه کود شیمیایی یک نهاده بسیار مهم و استراتژیک جهت تولید محصولات کشاورزی محسوب می شود، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان هرمزگان در حوزه استانی، در 5 ماه سال 1401 و بر اساس برنامه ابلاغی سالیانه وزارت جهاد کشاورزی، مقدار۲۰۰۰ تن کود ازته ،۹۱۳ تن کود فسفاته و ۳۵۹ تن کود پتاسه توسط توسط 60 کارگزارفعال کارگزاران شرکت خدمات حمایتی استان بین کشاورزان هرمزگان وبر اساس تقسیم بندی جغرافیایی سازمان جهاد کشاورزی استان توزیع کرد. استاد»، نظارت برتوزیع انواع کود شیمیایی توسط کارگزاران کود و فروشگاهای کود و سم استان به عنوان عضوی از کارگروه پایش و نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان را از دیگر فعالیت های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان هرمزگان دانست.

وی در پایان تصریح کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان هرمزگان همواره در توسعه اقتصاد به ویژه بخش کشاورزی کشور و این استان، نقش مهمی برعهده دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها