وضعیت بحرانی آب در بندر مقام:

مردم: انشعاب‌های آب افزایش‌یافته و آب شیرین کن‌ خراب است



مشکل بی‌آبی و تنش آبی شهرها و روستاهای هرمزگان، موضوع تازه‌ای نیست. از شرق تا غرب استان کماکان در تمام فصول سال با این مشکل روبه‌رو هستند؛ اما چندی روزی است که ساکنین یکی از بندرها ساحلی استان از تشدید این کمبود به‌شدت ناراضی هستند و با ارسال ویدئو، نسبت به این موضوع اعتراض دارند؛ ساکنین بندر مقام در این تصاویر و ویدیو به کمبود و قطعی‌های طولانی آب در این بندر اشاره‌کرده‌اند.

  

    

حسن عبدالله نژاد عضو شورای شهر بندر مقام در گفتگو با خبرنگار صبح ساحل گفت: «ساکنین این منطقه از کمبود آب به‌شدت ناراضی هستند و بارها این مورد را به مسئولین گوشزد کرده‌ایم ولی هنوز هیچ اقدام مآثری صورت نگرفته است».

عبدالله نژاد افزود: «لوله‌کشی آب‌شیرین‌کن بندر مقام از بندر «نخیلو» به همت شوراهای گذشته این شهر انجام‌شده؛ اما حالا با افزایش تعداد انشعابات، هرروز با قطعی آب یا خرابی قطعات همراه است؛ این قطعی به‌طور مداوم روزها و ساعت‌ها ادامه دارد».

شورای شهر مقام در ادامه تشریح کرد: «این آب‌شیرین‌کن درگذشته برای جمعیت ۴۰۰ خانوار در این بندر نصب‌شده و در حال حاضر بندر مقام بیش از دو هزار خانوار دارد؛ در حال حاضر انشعاب‌های آب افزایش‌یافته و با این تعداد جمعیت، آب‌شیرین‌کنی با این ظرفیت تولید که هرروز هم با خرابی قطعات همراه است، جوابگو نیست و بارها این مسئله را با مسئولین این حوزه مطرح کرده‌ایم».

این عضو شورای شهر بندر مقام اضافه کرد: «مردم بندر مقام در بی‌آبی هستند و حتی این موضوع را با «عبدالحمید حمزه پور» مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان در سفری که داشتند، مطرح کردیم؛ اما اقدام صورت نگرفت؛ هزینه‌های آب شرب برای مردم بندر مقام بسیار بالاست باوجود تمام این قطعی‌ها و فشار کم آب، قبض دوماهه آب برای یک خانوار ساکن این بندر بیشتر از یک‌میلیون تومان است».

حسن عبدالله نژاد در پایان با اشاره به چگونگی تأمین آب مصرفی خود، گفت: «ما برای تأمین آب مصرفی خود در بهترین حالت باید با رایزنی، آب را از شهرهای مجاوری چون پارسیان تأمین کنیم و در غیر این صورت مجبور به خرید آب‌معدنی هستیم؛ مشکل آب بندر مقام بحرانی است و امیدواریم هرچه زودتر به آن رسیدگی شود.

   

مردم: انشعاب‌های آب افزایش‌یافته و آب شیرین کن‌ خراب است

مردم: انشعاب‌های آب افزایش‌یافته و آب شیرین کن‌ خراب است

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها