ابلاغ شیوه نامه شورای ورزش کیش



مدیرکل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: شیوه نامه جدید شورای ورزش کیش با ترکیب متفاوت و بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی و جلب مشارکت هیات های ورزشی ابلاغ شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، رضا شجیع اظهار کرد: شورای ورزش مهمترین نهاد تصمیم سازی برای توسعه گردشگری ورزشی جزیره کیش است که می تواند گام مهمی در امکان برگزاری رویدادهای بزرگ متمرکز چندرشته ای در کیش باشد که تاکنون این مزیت بی بدیل جزیره مورد غفلت قرار گرفته است.

وی یادآور شد: سازمان منطقه آزاد کیش با استفاده از این شیوه نامه به دنبال عینیت بخشی کامل و علمی به مفهوم گردشگری ورزشی است تا ورزش جزیره به عاملی برای جذب گردشگر از طریق رویدادهای مهم و بزرگ ورزشی در سطوح ملی و بین المللی تبدیل شود.

شجیع یادآور شد: شیوه نامه شورای ورزش کیش پس از تصویب با هدف هم افزایی ، هماهنگی و بسیج ظرفیت ها و توانمندی حوزه های مختلف سازمان ، شرکت ها و موسسات تابعه ، دستگاههای اجرایی ، نهادهای های مستقر در منطقه و تشکل های غیر دولتی ورزشی در راستای ارتقا ورزش همگانی و قهرمانی تامین سلامت جسمی روانی و اجتماعی جامعه و توسعه گردشگری ورزشی ، آماده بهره برداری شد .

وی گفت: سیاستگذاری هماهنگی و نظارت عالیه جهت توسعه فعالیت های ورزشی و تربیت بدنی در راستای  اعتلای گردشگری ورزشی و سایر برنامه های سازمان، توسعه ورزش های تربیتی و همگانی، به منظور رشد سلامت جسمی ، روحی شهروندان و ارتقای سلامتی جامعه  و توسعه ورزش قهرمانی برای دستیابی به رتبه های برتر در میادین ملی و بین المللی از جمله اهداف این شیوه نامه است.

شجیع افزود: حضور ورزشکاران و تیم های ورزشی در سطح ملی و بین المللی در منطقه به منظور برگزاری مسابقات و اردوهای ورزشی، هدایت و ارزیابی عملکرد فعالیت های هیات های ورزشی برای دستیابی به اهداف تعیین شده از دیگر اولویت های این شیوه نامه است.

وی گفت: دیگر اهداف شیوه نامه شورای ورزش کیش شامل بهره مندی از ظرفیت های مراکز تخصصی ملی و بین المللی علمی ، ورزشی به منظور دستیابی به آخرین اطلاعات و دستاوردها در زمینه های مربوطه ، جذب سرمایه گذار و تقویت مشارکت بخش خصوصی در اجرای فعالیت ها ، برنامه ها و رویداد های ورزشی، توسعه فرآیند های استعداد یابی و استعداد پروری در سطح منطقه آزاد کیش است.

شجیع همچنین توسعه فعالیت های آموزشی با همکاری مراکز و نهادهای معتبر آموزشی ملی و بین المللی،  توسعه ورزش ها و تفریحات دریایی با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های منطقه آزاد کیش، تصویب فرآیندهای کلان مدیریتی و اجرایی هیات های ورزشی  را از دیگر اهداف تدوین این شیوه نامه اعلام کرد.

اعضای شورای ورزش کیش متشکل از رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان به عنوان رئیس شورا، مدیرکل حوزه مدیرعامل به عنوان  نایب رئیس، مدیر مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش، شرکت عمران آب و خدمات منطقه آزاد کیش به عنوان دبیر شورا است.

معاون عمرانی و زیر بنایی، معاون فرهنگی و اجتماعی، معاون گردشگری، مدیرکل حراست، مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش، دو نفر از صاحب نظران حوزه ورزش به پیشنهاد نایب رئیس شورا و تایید مدیرعامل سازمان، یک نفر نماینده بخش خصوصی به انتخاب روسای مجامع صنفی دارای مجوز، پنج نفر از روسای هیات های ورزشی با انتخاب و معرفی کلیه هیات های ورزشی از دیگر اعضا این شورا خواهند بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها